کد خبر 580232
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

محمد کاظم سیفیان به عنوان اولین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ مهندس محمد کاظم سیفیان از طلایه داران نهضت حضرت امام خمینی (ره)  شب گذشته به دلیل نارسائی قلبی در یکی از بیمارستانهای تهران دعوت حق را لبیک گفت.

وی از خرداد 42 و شروع مبارزات در دوران حضور خود به عنوان دانشجوی رشته معماری در دانشگاه تهران بارها به دلیل مخالفت با رژیم پهلوی از سوی ساواک مورد بازجویی قرار گرفت تا در نهایت در سال 44 به دلیل عضویت در حزب ملل اسلامی به زندان محکوم شد.

پس از آزادی از زندان در داخل و خارج از کشور تحت لوای حضرت امام ره به مبارزات خود ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از سوی اعضای شورای انقلاب به عنوان اولین مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشنهاد شد که با موافقت رهبر کبیر انقلاب مسئول افتتاح حساب 100 امام شد.


اولین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درگذشت

وی در طول دو دهه اول انقلاب در مسئولیتهای خطیری همچون استاندار استان مرکزی، قائم مقام و سپس شهردار تهران، نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و به عنوان رییس کمیسیون مسکن و شهرسازی و راه وترابری به انجام وظیفه پرداخت.

همچنین از ابتدای تاسیس دانشگاه امام صادق (ع)در کنار مرحوم حضرت آیت‌الله مهدوی کنی حضور داشت و در سالهای ابتدایی به عنوان معاون فنی و عمرانی و بعدها تا آخر عمر به عنوان مشاور فنی دانشگاه خدمت کرد.

یکی از ویژگی‌های ممتاز مهندس سیفیان در مدیریت خویش رعایت اصول و چارچوب‌های فقهی در اثنا مدیریت اجرایی بوده است. چندین مورد از استفتائات ایشان از حضرت امام خمینی (ره) در طول دوره حضور  در مسئولیت شهرداری تهران در صحیفه نور قابل دسترس است. از وی چندین کتاب و مقاله و تعدادی قابل توجهی رساله دکتری و کارشناسی ارشد در حوزه نشر و گسترش معماری اسلامی منتشر شده است.

مراسم تشییع پیکر مطهرش صبح روز یکشنبه 95/3/9  ساعت 8 صبح از مقابل منزل آن مرحوم واقع در خیابان شهید باهنر، خیابان منظریه، بن بست کلهر انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس