کد خبر 578988
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

سلما بابایی دختر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی گفت: درباره‌ زندگی مادرم فیلم می‌سازم، چون یکی از هزاران زنی است که گذشت و فداکاری‌شان نزد خداوند اجری کمتر از شهادت ندارد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سلما بابایی در خصوص بیماری مادرش صدیقه حکمت گفت: سال‌ها بود که مادر از بیماری مزمن کبدی رنج می‌برد و معمولاً هر سال یک نوبت در بیمارستان بهمن تهران بستری می‌شد تا به مشکلات کبدی او رسیدگی شود. حدوداً یک سال پیش پزشکان اعلام کردند که مادر باید تحت نظر باشد و عمل پیوند کبد انجام دهد و نامش را در لیست پیوند کبد قرار دادند. از حدود هشت ماه پیش شرایط جسمی ایشان هر روز بدتر می‌شد تا اینکه در روزهای پایانی سال 94 به کلی حالشان رو به وخامت گذاشت و در بیمارستان بستری شدند.

وی در پاسخ به علت فوت صدیقه حکمت به خبرنگار ایسنا گفت: بعد از عمل پیوند، آزمایش‌ها نشان می‌داد که شرایط مادر رو به بهبود است؛ اما یک رو قبل از فوت، به یک باره ریه‌هایشان آب آورد، علائم عفونی در بدن‌شان آشکار شد، سطح هوشیاری و فشار خونش پایین آمد و دیگر به حالت طبیعی بازنگشت و در نهایت به سوی معبودش پرواز کرد. به گفته‌ی پزشکان مواردی وجود دارد که بعد از جراحی‌های پیوند چنین اتفاقی می‌افتد.

سلما بابایی گفت: من و برادرانم تسلیم اراده‌ی خداوند هستیم، زیرا هرچند مادرم در عصر سوم خرداد ماه ما را تنها گذاشت و بالاخره بعد از 29 سال فراق، به محبوبش رسید، اما تنها دل‌خوشی‌مان این است که می‌دانیم پدر و مادرم هم اکنون کنار هم نزد پروردگارشان زندگی عاشقانه‌ای را دارند.

وی در خصوص شرح زندگانی مادرش نیز گفت: مادرم در 28 سالگی پدرم را از دست داد و به تنهایی سنگر خانواده‌مان را حفظ و هر سه فرزند خود را همان‌طور که پدرم می‌خواست تربیت کرد.در تمام این 29 سالی که بعد از شهادت پدر از خداوند عمر گرفت، لحظه‌ای از یاد همسر شهیدش غافل نشد و همواره از همان اوان کودکی برای ما از خاطرات پدر می‌گفت و یادآوری می‌کرد که پدرم مرد بزرگی بوده و ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم که ادامه دهنده‌ی راه آن بزرگوار باشیم.

سلما بابایی درباره‌ نقش صدیقه حکمت در زندگی شهید بابایی اضافه کرد: مادرم با صبوری و استقامت در دوران حیات پدرم در کسب موفقیت‌های ایشان نقش به سزایی داشت،‌ مادرم زنی بود که با تمام مشکلات و سختی‌ها کنار آمده بود، ایشان بعد از شهادت پدر برای زنده نگه داشتن و حفظ نام و یاد شهید بابایی از جان مایه گذاشت و همواره در این راه سربلند بود.

وی درباره‌ نقش سریال شوق پرواز در نمایش زندگی شهید بابایی بیان کرد: با اینکه پدرم شخصیت شناخته شده‌ای بود اما با پخش سریال شوق پرواز، همه‌ی مردم در گوشه و کنار ایران بیشتر با شخصیت ایشان آشنا شدند. انصافاً‌ تمامی عوامل به ویژه بازیگر نقش شهید بابایی آقای شهاب حسینی که به واسطه‌ شباهت زیادی که به پدرم داشتند انتخاب مادر بودند، به خوبی از عهده‌ی کار برآمدند و عاشقانه برای هرچه بهتر شدن پروژه‌ سریال شوق پرواز گام برداشتند.

بابایی در پاسخ به این سوال که چرا درباره‌ی پدرش فیلم نمی‌سازد، گفت: بیشتر علاقه دارم درباره‌ی شهدایی فیلم بسازم که با تمام رشادت‌ها و فداکاری‌هایشان هنوز ناشناخته مانده‌اند، می‌خواهم قصه‌ خانواده‌هایی را روایت کنم که دور از عزیزان‌شان روزگار می‌گذرانند و دم برنمی‌آورند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس