کد خبر 578786
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱

وزیران دارایی منطقه یورو پس از مذاکرات فشرده در بروکسل بامداد چهارشنبه به یک توافق حیاتی در مورد آزاد سازی3/10 میلیارد یورو ( 12 میلیارد دلار ) برای نجات مالی یونان و شروع کاهش بدهی های آتن طبق درخواست صندوق بین المللی پول دست یافتند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: وزیران 19 کشور استفاده کننده از واحد پول یورو دو روز پس از آن تشکیل جلسه دادند که قانونگذاران یونان دور تازه ای از کاهش هزینه ها و افزایش مالیات ها را که در ازای نجات مالی یونان درخواست شده بود به تصویب رساندند.

'جروئن دیسلبلوئم' رئیس یورو گروپ پس از این مذاکرات آخر شب گفت :' این یک لحظه مهم در برنامه طولانی یونان است . این لحظه ای مهم برای همه ما از تابستان گذشته است زمانی که ما با بحران عمده ایجاد عدم اعتماد در بین ما روبرو شده بودیم . '

به گفته وی ، این وزیران با آزادسازی 3/10 میلیارد یورو برای تکمیل نخستین بازنگری رسمی برنامه نجات مالی 86 میلیارد یورویی توافق شده در ژوئیه گذشته ، موافقت کرده اند.

وی اظهار کرد ،با توجه به این که یونان به این پول برای محترم شمردن تعهدش برای بازپرداخت دو بدهی بزرگ به بانک مرکزی اروپا نیاز دارد ، وام دهندگان به یونان نخست 5/7 میلیارد یورو در ماه ژوئن و سپس 5/2 میلیارد یوروی دیگر در ماه سپتامبر در اختیار این کشور قرار خواهند داد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس