کد خبر 569634
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۶

دولت یونان برای بازپرداخت بدهی های خود یک بسته اصلاحات اقتصادی ارائه کرده است که خواستار تایید آن از سوی کشورهای اروپایی است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت یونان از اتحادیه اروپا خواسته است بسته اصلاحات اقتصادی این کشور را تایید کند. دولت یونان برای بازپرداخت بدهی های خود یک بسته اصلاحات اقتصادی ارائه کرده است.

«اوکلید ساکالوتوس» وزیر اقتصاد یونان روز شنبه از کشورهای حوزه یورو خواست برنامه اصلاحاتی ارائه شده توسط وزارتخانه اش را تایید کنند تا دولت یونان بتواند مجدداً وارد معاملات اقتصادی اروپا شود.

وی گفت: در این کشور هیچ کس بر بروز مجدد بحران اقتصادی باور ندارد و همه برنامه ها در جهت رشد اقتصادی تنظیم شده است. وی در جلسه وزرای اقتصادی اتحادیه اروپا که قرار است روز دوشنبه برگزار شود برنامه اصلاحات دولت یونان را ارائه خواهد کرد.

ساکالوتوس در نامه ای به رئیس حوزه یورو اتحادیه اروپا نوشت: چیزی که یونان در شرایط کنونی به آن نیاز دارد افزایش سرمایه گذاران خارجی در این کشور است که این امر تنها با تایید شفافیت برنامه های اقتصادی یونان توسط کشورهای حوزه یورو عملی خواهد شد.

با وجود تلاش های گسترده دولت یونان برای اصلاحات اقتصادی هنوز برنامه های این کشور به خاطر اختلاف اتحادیه اروپا و صندوق جهانی پول تایید نشده است.

«الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان سعی دارد در جلسه آینده روسای کشورهای اروپایی در بروکسل نسبت به گرفتن تایید اصلاحات مالیاتی تلاش کند.

جلسه هفته آینده وزرای کشورهای اتحادیه اروپا قرار بود ماه گذشته میلادی برگزار شود ولی به خاطر اختلافات بین سیاست های آتن و صندوق جهانی پول به هفته بعد موکول شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس