کد خبر 578633
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

منابع عراقی اعلام کردند که جلسه مجلس این کشور برای بررسی اوضاع امنیتی و بررسی درخواست های تظاهرکنندگان،هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، دفترسلیم الجبوری رئیس مجلس عراق امروز(سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این جلسه یکشنبه هفته آینده به ریاست الجبوری برگزار خواهد شد.

احمد المدلول یکی از نمایندگان مجلس عراق امروز اعلام کرد که گروههای سیاسی برای برگزاری جلسه هفته آینده و بررسی اوضاع امنیتی و درخواست های تظاهرکنندگان درآن توافق کرده اند.

جلسات مجلس عراق برای بررسی تشکیل کابینه جدید حیدرالعبادی نخست وزیر آن کشور، از اواسط اردیبهشت ماه به دنبال ورود تعدادی از طرفداران مقتدی صدر به ساختمان این مجلس به حالت تعلیق درآمد و درهفته های بعد نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد حاضران برگزار نشد.  

طرفداران مقتدی صدر روز یازدهم اردیبهشت ماه با ورود به منطقه الخضراء برای ساعاتی ساختمان پارلمان و دفتر نخست وزیر عراق را تصرف کردند و خساراتی به آن وارد ساختند.

در جریان حمله و در روزهای پس از آن، مقام های عراق و مسئولان کشورهای خارجی نسبت به عمیق‌تر شدن بحران سیاسی در این کشور هشدار دادند.

اما حمله یازدهم اردیبهشت پایان تحرکات معترضان عراقی نبود و شماری از شهروندان این کشور هم روز جمعه سی و یکم اردیبهشت ماه باردیگر دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر این کشوروساختمان پارلمان در منطقه الخضراء در مرکز بغداد را اشغال کردند.

نیروهای امنیتی عراق به دنبال این حادثه در تمام مناطق پایتخت، حالت فوق العاده اعلام کردند و در خیابان های اصلی شهر مستقر شدند.

حمله معترضان طرفدار صدر به منطقه الخضراء درروز جمعه دو قربانی داشت که جنازه آنان یک روز بعد  در بغداد تشییع شد.

منابع عراقی اعلام کردند که در جریان تیراندازی و شلیک گاز اشک آور نزدیک منطقه سبز هفده نفر هم زخمی شدند و مقام های عراقی 24 ساعت در پایتخت وضعیت فوق العاده اعلام کردند.

اختلاف درباره اصلاحات دولت حیدرالعبادی و شیوه انتصاب وزیران جدید کابینه درماههای گذشته به محل تنش بین گروههای مختلف عراقی و بروز اختلاف درمیان نمایندگان پارلمان شده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس