کد خبر 578369
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

در حالی که در دو سال گذشته، دولت تلاش بسیاری صرف فعال کردن بخشی از واحدهای صنعتی راکد کرده اما اکنون به نظر می رسد، این چالش ها بسیار پیچیده شده است و حل همه آنها زحمت، هزینه، و انرژی زیادی را لازم دارد.

به گزارش مشرق،  دولت یازدهم از زمان شروع به کار، یکی از هدف های خود در حوزه صنعت را فعال کردن دوباره واحدهای صنعتی راکد اعلام کرد. برای دست یابی به این هدف در استان ها اقدام به راه اندازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کرد که با شرکت بخش خصوصی و دستگاه های دولتی تشکیل می شود. هدف این کارگروه در استان ها برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی از یک سو و بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید از سوی دیگر اعلام شد.

*چرا بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید مهم است؟

کهگیلویه و بویراحمد 713 کارخانه دارد که بنا بر آمارهای رسمی از این تعداد، هم اکنون 237 واحد فعال نیستند و از این تعداد 231 واحد ازجمله صنایع کوچک به شمار می روند. بنابر این بیشترین واحدهای صنعتی راکد، واحدهای صنعتی کوچک هستند که بر اساس آخرین آمار اعلام شده هم اکنون حدود40 درصد کارخانه های تولیدی کوچک در استان راکد هستند.

البته بیش از 80 درصد کارخانه های خارج از شهرک های صنعتی این استان، فعال گزارش شده اند. از مجموع 277 واحد کارخانه تاسیس شده در شهرکهای صنعتی استان ، 272 واحد جزء صنایع کوچک به شمار می روند که از مجموع این واحدها 103 واحد غیر فعال هستند.

اگرچه ممکن است گفته شود واحدهای صنعتی راکد یا غیرفعال به سختی می توانند دوباره به عرصه تولید وارد شوند اما طرفداران فعال کردن این واحدها نیز استدلال های محکمی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت : برای راه اندازی یک واحد صنعتی جدید به سرمایه گذاری های کلان، رایزنی های گسترده و زمان زیادی لازم است اما رفع مشکلات واحدهای راکد، هزینه و زمان کمتری نیاز دارد.

مجید محنایی افزود: در دهه های گذشته بخش زیادی از سرمایه کشور صرف راه اندازی این واحدها شده است و نمی توان حجم عظیم این سرمایه گذاری ها را بدون تدبیر، رها کرد.



منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس