کد خبر 577977
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

تیم های اسپانیا، ترکیه، کرواسی و جمهوری چک در گروه D جام ملت های اروپا حضور دارند.

معرفی کامل تیم های گروه D یورو 2016

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا  (یورو 2016) از 21 خرداد ماه با حضور 24 تیم در فرانسه آغاز خواهد شد. مسابقاتی سراسر هیجان که 10 استادیوم در شهرهای مختلف فرانسه میزبان آن خواهند بود. جامی که بعد از جام جهانی مهیج ترین رقابت فوتبالی جهان در رده ملی محسوب می شود.

این مسابقات برای نخستین بار با 24 تیم برگزار می شود و تیم های حاضر در 6 گروه به رقابت خواهند پرداخت و در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر از هر گروه و 4 تیم برتر سوم گروههای ششگانه به مرحله حذفی راه خواهند یافت.

سرویس ورزشی مشرق در ویژه نامه ای به بررسی شرایط تیم های حاضر در رقابت های مذکور به صورت مجزا خواهد پرداخت تا علاقه مندان به فوتبال از ناگفته های جام پانزدهم آگاه شوند.


گروه D

اسپانیا

ترکیه

کرواسی

جمهوری چک

در گروه چهارم که از گروه های سخت مسابقات محسوب می شود 4 تیم خوب حضور دارند که هر دیدار این گروه را می تواند به یک دیدار زیبا تبدیل کند. اسپانیا که مدافع عنوان قهرمانی هم هست بدون چند بازیکن سرشناس از جمله خوان ماتا، دیگو کاستا و فرناندو تورس به فرانسه آمده و قصد دارد در قهرمانی یورو هت تریک کند.

راه صعود:

اسپانیا با ویسنته دل بوسکه برای صعود در گروه C کار دشواری نداشت. ماتادورها با کسب 9 پیروزی در 10 دیدار 27 امتیاز گرفتند تا مستقیما راهی فرانسه شوند. در این گروه اسلواکی دوم شد و اوکراین به پلی آف رفت.

کرواسی هم عنون دوم گروه H را بدست آورد تا پای به گروه چهارم یورو 2016 بگذارد. شاگردان آنته کاسیچ در تقابل با ایتالیایی که 24 امتیاز گرفت کم آوردند. با این حال کسب 20 امتیاز هم برای دوم شدن در گروه H و رسیدن به فرانسه کافی بود. کروات ها طی 10 دیدار مرحله مقدماتی 20 گل به ثمر رساندند و تنها 5 گل خوردند تا حتی از ایتالیای صدرنشین در هر دو فاز دفاعی و هجومی بهتر باشند.

جمهوری چک دیگر تیم قدرتمند گروه D است. صدرنشین گروه A از گروهی به فرانسه رسید که هلند حذف شده آن بود. شاگردان پاول وربا بالاتر از ایسلند 20 امتیازی با 22 امتیاز صدرنشین گروه A مرحله مقدماتی شدند و صعود کردند.

جالب این که ترکیه دیگر تیم گروه چهارم نیز در همان گروه A مقدماتی که چک صدرنشین شد، به مقام سوم رسید و با کسب عنوان بهترین تیم سوم رقابت های انتخابی با 18 امتیاز بلیت سفرش به پاریس را دریافت کرد. شاگردان فاتح کریم کهنه کار در نصف دیدارهای مرحله انتخابی به پیروزی رسیدند و 3 بار شکست خوردند تا مسافر خوش شانس یورو 2016 لقب بگیرند.

جدول اطلاعات کلی تیم های گروه D یورو 2016

گروه D

اسپانیا

جمهوری چک

کرواسی

ترکیه

نحوه صعود

اول گروه C

اول گروه A

دوم گروه H

بهترین تیم سوم گروههای نه گانه

بهترین گلزن مقدماتی

پاکو آلکاسر (5)

بورک دو کل (4)

ایوان پریسیچ (6)

بوراک ایلماز (4)

سرمربی (ملیت)

ویسنته دل بوسکه (اسپانیا)

پاول وربا
(جمهوری چک)

آنته کاسیچ (کرواسی)

فاتح تریم
(ترکیه)

اولین گلزن مقدماتی

سرخیو راموس دقیقه 15 مقابل مقدونیه

دوکل دقیقه 21 مقابل ایرلند شمالی

لوکا مودریچ دقیقه 46 مقابل مالت

اموت بواوت دقیقه 8 مقابل جمهوری چک

آخرین گلزن مقدماتی

ماریو گاسپار دقیقه 21 مقابل اوکراین

فن پرسی (66 گل به خودی) هلند

ایوان پریسیچ دقیقه 25 مقابل مالت

بلال کیسا دقیقه 48 مقابل لتونی

رنکینگ در فیفا

6

29

23

13

رنکینگ در اروپا

3

21

16

7



بازی های این گروه با دیدار ترکیه و کرواسی در روز یکشنبه 23 خرداد آغاز می شود. اسپانیا و جمهوری چک نیز 24 ساعت بعد به میدان خواهند رفت.

برای دیدن اطلاعات مربوط به این بازی و سایر بازی های گروه D می توانید روی لوگوی مخصوص هر دیدار کلیک کنید


یکشنبه 23 خرداد
ترکیه و کرواسی

دوشنبه 24 خرداد
اسپانیا و جمهوری چک

جمعه 28 خرداد
جمهوری چک و کرواسی

اسپانیا و ترکیه

سه شنبه 1 تیر
کرواسی و اپانیا

جمهوری چک و ترکیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس