کد خبر 577731
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

سرایداری که دست به سرقت از واحد‌های مسکونی می‌زد، توسط پلیس دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش مشرق،  22 فرودین ماه اماسل فردی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران به مأممورین اعلام کرد که منزلش واقع در کامرانیه – خیابان پرستو مورد سرقت قرار گرفته و مقادیری طلا و جواهرات به ارزش تقریبی 40 الی 50 میلیون تومان از منزلش سرقت شده است .  
 
پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور دادیار شعبه چهارم داسدرای ناحیه یک تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
 
اظهارات مالباخته : 

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " حدودا سه ماه پیش در منزل جدید سکونت پیدا کردم ؛ پس از گذشت حدود یک ماه متوجه مفقود شدن مقادیری طلا و جواهرات به ارزش تقریبی 40 الی 50 میلیون تومان شدم اما بدلیل اینکه فرد خاصی به عنوان سارق مد نظرم نبود ماجرا را مسکوت گذاشتم تا اینکه به مرور متوجه به سرقت رفتن مقادیر دیگری از طلا و جواهرات همسرم اینبار بهمراه اسناد خودرو و موتورسیکلت خود شدم !! لذا به سرایدار ساختمان بنام اژدر که تنها فرد دارنده کلید منزل ما است، مظنون هستم ".  
 
دستگیری سرایدار و اعتراف به سرقت های مشابه : 

کارآگاهان پایگاه یکم با مراجعه به ساختمان محل سرقت به تحقیق از سرایدار پرداختند ؛ "اژدر" ( متولد 1362 ) در اظهارات اولیه منکر هرگونه انجام سرقت از منزل مالباخته شد اما در در بازرسی از محل سکونتش ، کارآگاهان موفق به پیدا کردن تعدادی کلید شدند که با بررسی آنها مشخص شد کلیدها متعلق به تعدادی دیگر از واحدهای مسکونی همان ساختمان است .  
 
با پیدا شدن کلیدهای متعق به سایر واحدهای مسکونی ساختمان و احتمال انجام سرقت های مشابه ، تحقیقات از سایر اهالی ساختمان انجام و مشخص شد که تمامی این واحدهای مسکونی به شیوه ای یکسان مورد سرقت طلا و جواهرات ، ارز ، سکه طلا و پول نقد رایج کشور قرار گرفتند .  
 
"اژدر" که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، در خصوص سرقت از منزل شاکی اصلی پرونده به کارآگاهان گفت : "در فرصت های مناسب که اعضای واحد 103 در خانه شان حضور نداشتند ، با کلید وارد خانه شده و طی سه مرحله اقدام به سرقت طلاجات از داخل اتاق خواب ها نمودم ؛ هر بار نیز طلاها را به یک طلافروشی در خیابان ابوذر برده و به فروش رساندم " . 
 
متهم در خصوص انجام چهار فقره سرقت مشابه از سایر واحدهای مسکونی همان ساختمان به کارآگاهان گفت : "حین نظافت منازل به سراغ محل نگهداری پول ، طلا و جواهرات  و سکه های طلایی که قبلا محل نگهداریشان را شناسایی کرده بودم می رفتم و همان روز نظافت آنها را سرقت و بلافاصله پس از سرقت می فروختم " .
 
سرهنگ کارآگاه  کرم    یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت : " در بررسی بعمل آمده مشخص شد که متهم بواسطه معرفی توسط یکی از دوستانِ اهالی مجتمع ، در این محل به عنوان سرایدار مشغول بکار شده و پیش از اشتغال در این محل ، در منطقه پاسداران نیز سابقه ی کار بعنوان سرایداری را دارد ؛ لذا تحقیقات در خصوص احتمال انجام سرقت های مشابه توسط متهم در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته و متهم با قرار قانونی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شده است " .
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس