تیم فوتبال بارسلونا در دیداری پربرخورد و خشن، با برتری مقابل سویا عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی اسپانیا را از آن خود کرد.

پیروزی بارسا برابر سویا در فینال خشن کوپا‌دل‌ری/ دبل شاگردان انریکه در اسپانیابه گزارش مشرق، دیدار فینال جام حذفی اسپانیا بین بارسلونا قهرمان لالیگا و سویا قهرمان لیگ اروپا در ورزشگاه ویسنته کالدرون شهر مادرید به قضاوت کارلوس دل‌کرو برگزار شد و در نهایت با برتری 2 بر صفر بارسلونا به پایان رسید.

برای بارسا جوردی آلبا در دقیقه 97 و نیمار در دقیقه 122 گلزنی کردند. (فیلم خلاصه و گلهای دیدار بارسلونا و سویا را اینجا ببینید)

این بازی پربرخورد سه بازیکن اخراجی به همراه داشت و در نهایت آبی و اناری پوشان موفق شدند حریف سرسخت خود را در پایان 120 دقیقه بازی شکست دهند. البته چه بسا خستگی بازی پایانی رقابتهای لیگ اروپا که چهارشنبه شب با قهرمانی سویا به پایان رسید بر عملکرد مردان «اونای امه‌ری» تاثیرگذار بود.

مطابق انتظار بارسلونا از همان ابتدا کنترل توپ و میدان را در دست گرفت و روی دروازه سویا فشار وارد کرد. تیم اونای امری پس از مدتی خودش را پیدا کرد و در چند صحنه روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد. بازی در ادامه متعادل دنبال شد و این سویا بود که موقعیت های بهتری خلق کرد.

ماسکرانو در دقیقه 36 بازی به خاطر خطا بر روی مهاجم سویا با کارت قرمز مستقیم اخراج شد. بارسا نزدیک به یک ساعت با یک یار کمتر مقابل سویا بازی کرد و موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد.


این کارت باعث نشد بارسا تمرکز خودش را از دست بدهد و این تیم در دقایق پایانی نیمه نخست چند فرصت خوب بدست آورد اما این نیمه نهایت با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که متیو با تصمیم انریکه به جای راکیتیچ به بازی آمد. جدی ترین موقعیت بازی در دقیقه ۵۰ رخ داد که ضربه تماشایی بانگا پس از برخورد با پیکه تغییر مسیر داد و به تیر دروازه بارسا برخورد کرد. سویا در این دقایق فشار زیادی روی دروازه بارسا وارد کرد اما نتوانست به گل برسد.


انریکه در دقیقه 57 مجبور شد رافینیا را به جای سوارز مصدوم به بازی آورد. فشار حملات سویا در این دقایق ادامه پیدا کرد اما پیکه که در نیمه دوم پرکار بود در چند صحنه جلوی موقعیت های این تیم را گرفت. سویا که تیم برتر نیمه دوم بود به حملات خودش ادامه داد اما مدافعان بارسا به خصوص پیکه به خوبی جلوی فشار این تیم مقاومت کردند. بازیکنان سویا اعتقاد داشتند در دقیقه 86 باید به خاطر خطای آلوز روی ایبورا صاحب ضربه پنالتی شوند اما داور چنین نظری نداشت.

نیمار در دقیقه 89 در یک مکان مناسب صاحب موقعیت شد اما پس از برخورد با بانگا به زمین خورد. داور اعتقادی به خطا نداشت که این موجب عصبانیت بازیکنان بارسا و اعتراض شدیدشان به داور شد. اعتراضات بازیکنان بارسا باعث شد نیمار، اینیستا و آلوز با کارت زرد مواجه شوند.

تنها سه دقیقه بعد نیمار بار دیگر روی پاس مسی می توانست با دروازه بان تک به تک شود که با خطای بانگا سرنگون شد و این بار داور بازیکن سویا را با کارت قرمز مستقیم مواجه کرد تا هر دو تیم ده نفره شوند. بارسا نتوانست از این ضربه آزاد استفاده کند تا فینال جام حذفی در پایان نود دقیقه برنده نداشته باشد.

قهرمانی بارسا با شکست قهرمان لیگ اروپا/ دبل شاگردان انریکه با فتح کوپادل‌ری +فیلم

در وقت اضافه اول و در دقیقه 97 بود که لیونل مسی با یک پاس حساب شده «یوردی آلبا» را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن بارسا را پیش انداخت.

سویا نیمه دوم را خوب آغاز کرد اما بازی در دقیقه 112 برای دقایقی به دلیل مصدومیت داور متوقف شد. بازی در نهایت پس از مدتی با آمادگی مجدد داور ادامه پیدا کرد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی سویا فشار خودش روی دروازه را بارسا را بیشتر کرد اما خستگی بازیکنان این تیم مانع از خلق موقعیت مناسب شد. بارسا در دقیقه 118 می توانست به گل برسد اما ضربه سر نیمار توسط دروازه بان سویا مهار شد.


بازی در آستانه پایان یافتن بود که «دانیل کاریکو» از سویا به دلیل خطا بر روی مسی و دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. 9 نفره شدن سویا به بارسا یک بار دیگر فرصت داد تا گلزنی کند. مسی دقیقه 122 بار دیگر با یک پاس استثنایی، نیمار را در موقعیت تک به تک قرار داد و دروازه «سرخیو ریکو» بار دیگر و این بار در اوقات تلف شده وقت اضافه دوم باز شد.

قهرمانی بارسا با شکست قهرمان لیگ اروپا/ دبل شاگردان انریکه با فتح کوپادل‌ری +فیلم

بارسلونا دو هفته قبل جام قهرمانی لالیگا را هم بالای سر برده بود و اکنون فرصت دارد تا در سوپرجام فوتبال اسپانیا هم شانس خود را برای بردن جام بیازماید.

کاتالان‌ها با این قهرمانی برای بیست و هشتمین بار قهرمان جام حذفی شدند و در کسب همزمان جام حذفی و لالیگا برای هفتمین بار دبل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس