کد خبر 575971
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳

آمار تلفات انفجار تروریستی مصراته در لیبی به 28 کشته و30 زخمی افزایش یافت.

به گزارش مشرق، الشرق الاوسط نوشت: 28 نفر از نیروهای گردان های مصراته در انفجار یک خودوری بمب گذاری شده درمنطقه الوشکه درشرق مصراته لیبی ، کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

احمد هدیه رییس مرکز رسانه ای اتاق فرماندهی عملیات نظامی درمنطقه ضمن اعلام این آمار گفت : داعش این خودرو را در یک نقطه استراتژیک کار گذاشته بود که به هنگام عبور نیروهای عملیاتی گروه بنیان المرصوص منفجر شد و این تعداد کشته و زخمی برجا گذاشت.

وی تصریح کرد : این امارهنوز نهایی نیست زیرا افراد گروه مهندسی رزم همچنان مشغول پیشروی و گشت زنی درمنطقه برای پاکسازی آن از مین های کنار جاده ای و کشف خودروهای بمب گذاری شده و مین های زمینی هستند.

دولت وحدت ملی با وساطت سازمان ملل پس از ماه ها مذاکره تشکیل و اواخر ماه مارس (فروردین) وارد طرابلس شد. غرب امیدوار است که این دولت بتواند جایگزین دو دولت رقیبی شود که از سال 2014 در طرابلس و طبرق مستقر هستند.

دولت جدید با حمایت برخی گروه های شبه نظامی مصراته درغرب لیبی مستقر شده است.
این گروه شبه نظامی به دلیل نقش مرکزی در قیام لیبی که به سرنگونی حکومت معمر قذافی منجر شد ، قدرت زیادی پیدا کرده است .

اتاق عملیات دولت جدید اعلام کرده است که برای آزادسازی سرت آماده می شود . سرت از سال گذشته در اشغال داعش است.

دولت وحدت لیبی تاکنون نتوانسته است حمایت رسمی جناح های شرق لیبی را که آن ها هم برای مقابله با داعش اعلام آماده باش داده اند، به دست آورد.

داعش 250 کیلومتر از خط ساحلی لیبی را در اطراف شهر سرت در اشغال دارد و می کوشد قلمرو خود را به نقاط دیگر این کشور نفت خیز گسترش دهد .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس