کد خبر 575691
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر مردمی کردن اقتصاد نیز تاکید کرد و آن را سبب آبادانی و شکوفایی اقتصاد این کشور دانست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محسن رضایی، امروز(29 اردیبهشت) در یادواره برادران شهید نمکی و جلوه‌های ایثار و مقاومت شهیدان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهدای کردستان شهدای ناشناخته ایران اسلامی هستند که غیرتمندانه، وفادارانه و آگاهانه از سرزمین خود و نظام و اسلام دفاع کردند.

وی افزود: کردستانی‌ها در دو جنگ با ضدانقلاب و حامیان ضد انقلاب شرکت کرده و پیروزمندانه از سرزمین و آب و خاک خود دفاع کردند و وقتی حزب بعث از مردم کردستان ناامید شد، با هدف انتقام به شهرهای بانه و مریوان حمله کرد. وقتی رژیم بعث عراق، آمریکا و اسرائیل دفاع جانانه مردم ایران و به ویژه کردستان را دیدند، بسیاری از شهرها را بمباران کردند، لذا شهدای خطه کردستان حقیقتاٌ ناشناخته‌اند که امیدواریم با برگزاری این یادواره‌ها بتوانیم بخشی از دین خود را به آنها ادا کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اقدامات این کشورهای مزدور، تابلویی شفاف از ظلم و جنایت است که امروز هم در بسیاری از کشورهای اسلامی در حال تکرار شدن است.

رضایی با اشاره به ظلم‌های رژیم بعث و سایر دشمنان اسلام و ایران به منطقه کردستان، بیان کرد: این افراد با ورود به خانه مردم کردستان و شهیدان، جرایمی را مرتکب شده‌اند که نه تنها از نظر قانون ایران بلکه از نظر حقوق بین‌الملل مجازات سنگینی دارد.

وی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، گفت مردم این استان از نظر تاریخی و فرهنگی و موفقیت‌های علمی و هنر و عرفان، سابقه‌ای طولانی دارند و با شهادت فرزندانشان، خاک این سرزمین را حفظ کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، جنایت‌های کشورهای آمریکا،رژیم صهیونیستی و رژیم بعث عراق علیه فرزندان این سرزمین که آنها را در برابر چشم پدران و مادرانشان می‌کشتند، غیر قابل محاسبه دانست و کردستان را پاره تن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

وی با اشاره به تکرار ماهیت این کارها در سنجار و موصل عراق، اعلام کرد: گروگان گرفتن 3500 زن و دختر ایزدی و جنگ‌های عراق و سوریه و لبنان تکرار ماهیت این مزدوران است.

رضایی ایستادگی در برابر این مزدوران و حفظ میهن را افتخار ایران زمین دانست و افزود: مسیر و راه شهدا و ایستادگی در برابر جبهه باطل باید تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: ادامه این راه مسیر نجات بشریت و انهدام ظلم است لذا دشمنان ایران و انقلاب از ادامه این مسیر می‌ترسند بنابراین لازم است از ورود خلل به این مسیر جلوگیری شود.

وی همچنین راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و ابزار مجازی را راهی برای جلوگیری از ادامه این مسیر توسط مردم ایران دانست و آن را راه استقلال و پیشرفت و سرافرازی مردم ایران عنوان کرد.

رضایی بر مردمی کردن همه امور در کشور تاکید و اعلام کرد: هر راهی که متکی به مردم و باورها و اعتقادات آنها باشد راه درستی است و این نتیجه را در انقلاب مردمی ایران مشاهده کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مردمی کردن اقتصاد نیز تاکید کرد و آن را سبب آبادی و شکوفایی اقتصاد این کشور دانست و گفت:با مردمی کردن اقتصاد و اعتماد به مردم در این راه، هم امنیت اقتصادی و هم ثروت در جامعه تولید می‌شود.

رضایی، دفاع از ایده و فکر جوانان این کشور و مردمی کردن اقتصاد را سبب شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در این رابطه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت عظیم درونی ما یعنی مردم و اسلام ما را از موانع عظیم عبور می‌دهد و از بعد اسلامی و مردمی باید راه انقلاب را ادامه داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان، اظهار کرد: در حالی که در این سفر 800 میلیارد تومان اعتبار برای کردستان در نظر گرفته شده بود، اما تا کنون2000 میلیارد تومان یعنی سالانه 300 میلیارد تومان به کردستان اختصاص داده شده است.

در ادامه این مراسم از کتاب زندگینامه برادران شهید نمکی رونمایی و از خانواده‌های شهدای دارای 3 تا 6 شهید تجلیل به عمل آمد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یک کرد ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    به قول یه عزیزی در دعای ندبه ما فقط دعاشو می خوانیم یه عده دیگه دارن در کنار حرم حضرت زینت علیه السلام عمل می کنن به این شعارها....برادر من شما اگر دیر بجنبی همان توسعه ای که برای ترکیه و آذربایجان رخ داد و این قدر ما در استان های شمال غربی الان مشکل داریم با توسعه مناطق کرد نشین عراق و...مشکل پیدا خواهیم کرد مگر اینکه از الان بجنبید و اتفاقی که در سیستان افتاد درس بشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس