کد خبر 575619
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص ورود خودرو‌های جدید به بازار خودروهای وارداتی گفت: قطعا برندهای جدید که وارد ایران شوند می‌توانند به مانند بازارهای جهانی با دو برند بنز و بی‌ام‌و که مشتریان سنتی در ایران دارند مقابله کنند.

به گزارش مشرق، در مجموع، برخی برندهای لوکس مثلا برندهای مثل بنز و بی‌ام‌و، نسبت به قدمت و سابقه، همیشه در بازار حضور داشته‌اند ولی برخی برندها به تازگی وارد کشور شده‌اند؛ بر این اساس برندهایی مانند بنز به‌طور سنتی یک برند بازاری محسوب می‌شوند که تجار بیشتر از آن استفاده می‌کردند و برند «بی‌ام‌و» برندی است که علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت سراغ آن می‌رفتند.

در کنار این دو برند، محصولات دیگری نیز در این رنج قیمتی وارد شدند، ولی برند لوکس جهانی محسوب نمی‌شوند؛ مثلا «تویوتا» در برخی محصولات مانند «لندکروز» به لحاظ قیمتی لوکس محسوب می‌شود، اما به لحاظ برندینگ، جزو خودروهای لوکس نیست.

همچنین در بازار ایران چند سالی است که برند لکسوس در رده پایین‌تری از بنز و «بی‌ام‌و» قرار دارد و در برندهای خاص، «آلفا رومیو» نیز چند سالی است که خود نمایی می‌کند. در کنار این محصولات، برندهایی هم هستند که در ایران جایگاه بین‌المللی خود را ندارند و این امر، به خاطر عدم حضور دایمی در ایران است؛

مثلا «آئودی» نتوانسته است مانند برندهای دیگر در میان مردم ایران جایگاه داشته باشد. زاوه در خصوص معیار لوکس سواران برای انتخاب این خودروها گفت: در مجموع، بازارخودروهای لوکس تقریبا مشتریان وفادار دارد؛ مثلا خیلی بعید است کسی که بنز سوار می‌شود، بی‌ام‌و بخرد یا برعکس. خریداران لکسوس نیز بیشتر کسانی هستند که بیشتر خودروهای کره‌یی و ژاپنی سوار می‌شده‌اند و خود را به یک برند لوکس ارتقا داده‌اند؛ یعنی خریداران لکسوس کمتر از برند بنز و بی‌ام‌و به سواری بر این خودرو منتقل شده‌اند؛

هر چند این موضوع به‌طور  مطلق نیست، ولی تقریبا سلایق به این ترتیب است که به نظر می‌رسد قشر جدید که سراغ خودروهای لوکس می‌روند، بیشتر تمایل به برندهایی چون لکسوس و تویوتا پیدا می‌کنند؛ چراکه به لحاظ قیمتی در رنج بهتری قرار دارند. در هر حال، معمولا در بازار ایران، نوع سواری بر خودروهای لوکس، تقریبا حالت از پیش تعیین شده دارد و مشتریان به‌طور  سنتی سراغ برندهای لوکس می‌روند.

یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص ورود خودرو‌های جدید به بازار خودروهای وارداتی گفت: قطعا برندهای جدید که وارد ایران شوند می‌توانند به مانند بازارهای جهانی با دو برند بنز و بی‌ام‌و که مشتریان سنتی در ایران دارند مقابله کنند. برای مثال «ولستر» که با تغییری 25ساله وارد ایران شد، جایگاه بهتری پیدا کرد و توانسته به اندازه بنز و بی‌ام‌و در ایران خودرو به‌فروش برساند. این نشان می‌دهد که امکان بازار‌سازی مجدد در ایران وجود دارد.

در همین حال «جگوار» و «لندرور» برندهای شناخته شده‌یی هستند و جایگاه ویژه‌یی دارند؛ اما «آئودی» و دیگر خودروهای خیلی لوکس مثل رولز-رویس، بنتلی، فراری و لامبورگینی را نیز مردم می‌شناسند، ولی به‌طور  سنتی در ایران بازاری ندارند؛ چراکه اساسا به لحاظ قیمتی در ایران، خریداران زیادی ندارند.

منبع: اقتصاد انلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس