کد خبر 575467
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

اردونشینان تیم ملی کشتی آزاد در حالی تمرینات سنگین و پرفشار خود را برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو پیگیری می‌کنند که کمتر از یکماه دیگر مصافی سخت و مهم را در آمریکا پیش رو دارند.

به گزارش مشرق، اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی روز گذشته با تمرینات سنگین و پرفشار زیر نظر کادر فنی پایان یافت که برخی از آزادکاران منتخب باید بزودی در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۶ آمریکا به میدان بروند. طبق برنامه اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی، پیکارهای جام جهانی طی روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه با حضور ۸ تیم برتر مسابقات جهانی در شهر لس‌آنجلس  برگزار می شود که ایران نیز با قرار گرفتن در گروه تیم میزبان، کار سخت و حساسی را پیش رو دارد.

آزادکاران اردونشین با توجه پایان اردوی اخیر باید بعد از یک استراحت کوتاه تا روز جمعه هفته جاری، بلافاصله به خانه کشتی بازگردند و وارد دور جدیدی از تمرینات آماده سازی شوند. البته یکی از اتفاقات مهم و امیدوارکننده در اردوی بعدی، آغاز تمرینات جدی و کمی سنگین‌تر رضا یزدانی خواهد بود. وی که به دلیل مصدومیت در اوایل سالجاری مجبور به انجام تمرینات سبک و ساده تری نسبت به دیگر آزادکاران بود با ادامه روند درمانی خود امیدوار است تا بتواند بزودی در کنار دیگر همقطاران خود برای حضور در المپیک استارت بزند. رسول خادم سرمربی تیم ملی نیز که مدتهاست چشم انتظار بازگشت جدی و قوی یزدانی به تمرینات است با تایید این خبر گفت: "یزدانی روند درمانی خوبی داشته و طبق نظر پزشکان و مربیان کادر فنی سعی داریم تا او را از خرداد ماه به جمع دیگر اردونشینان تیم ملی ملحق کنیم." البته یزدانی مدتهاست که در خانه کشتی تهران مشغول تمرین و درمان است اما گفته می شود او در آغاز خرداد ماه بطور جدی بروی تشک خواهد آمد تا زمان باقیمانده تا المپیک را از دست ندهد.

هر چند رسول خادم حساب ویژه ای روی حضور پرقدرت رضا یزدانی در المپیک ریو باز کرده، اما همچنان گزینه های دیگری هم در برنامه های او و کادر فنی وجود دارد تا در صورت غیبت احتمالی یزدانی در ریو، بتوانند فرد دیگری را با آمادگی بالا جایگزین او کنند.

بر این اساس قرار است رضا یزدانی پس از رفع مصدومیت و ادامه تمرینات جدی، در روز ۴ تیر ماه به تورنمنت بین المللی جام سرکسیان ارمنستان اعزام شود و در کنار عباس طحان و امیر محمدی دو گزینه بعدی  وزن ۹۷ کیلوگرم به میدان برود. این دو آزادکار نیز کار چندان ساده ای را پیش رو ندارند چون طبق برنامه باید بلافاصله بعد از از حضور در جام جهانی آمریکا به ارمنستان رفته و به روی تشک بروند. از سویی دیگر یزدانی نیز به خوبی می‌داند آخرین شانس و  فرصت حضورش در المپیک، موفقیت در جام سرکسیان است و باید تکلیف خود را در این مسابقات روشن کند.

از رضا یزدانی و وضعیت وزن ۹۷ کیلوگرم که بگذریم باید به شرایط دیگر مردان پُر امید کشتی آزاد ایران در المپیک اشاره کرد که با تمام توان برای رسیدن به هدف اصلی خود تلاش و تمرین می‌کنند. در همین رابطه رسول خادم نیز با تشریح برنامه های تمرینی تیم ملی کشتی آزاد می گوید: " در اردوهای قبلی تمرینات استقامتی و سنگینی را پشت سر گذاشتیم. همچنین ما به جز حضور در جام جهانی آمریکا، یکی دو میدان تدارکاتی دیگر نیز در دستور کار داریم تا نفرات اصلی برای المپیک شناسایی شوند. بدین ترتیب ضمن رفع اشکال فنی آنها، سطح آمادگی جسمانی این نفرات را نیز تا المپیک ارتقا می‌دهیم.

رضا لایق یکی از مربیان تیم ملی نیز در پایان اردوی اخیر آزادکاران معتقد است: این مرحله از تمرینات آزادکاران اردونشین تا روز ۲۸ اردیبهشت ماه برنامه ریزی شده بود که خوشبختانه بچه ها با روحیه و انگیزه بالایی تمرین کردند و به جز رضا یزدانی، تمام نفرات اصلی در اردو حضور داشتند. یزدانی هم باید کم کم دور جدیدی از تمرینات و درمان را آغاز کند تا بتواند بزودی بروی تشک آمده و تمرینات سنگین را استارت بزند.

به هر حال رسول خادم و مردانش در کادر فنی فرصت زیادی تا حضور در رقابتهای جام جهانی آمریکا و سپس المپیک ریو ندارند و باید در طول اردوهای آماده‌سازی و حضور در تورنمنت‌های تدارکاتی، بهترین ترکیب را تجهیز و روانه برزیل کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس