کد خبر 575080
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: اعزام تیم ملی تیراندازی به اردوی آماده سازی آلمان، فرانسه و اتریش در صورت تامین اعتبار قطعی می شود.

به گزارش مشرق، سید مهدی هاشمی افزود: ‌با همه مشکلات مالی فدراسیون تیراندازی اعتبار بسیار ناچیزی برای سفر تیم ملی به آلمان برای شرکت در اردوی آماده سازی هانوفر و مسابقات جام جهانی مونیخ فراهم شد، اما این اعتبار به حدی نبود که بتوانیم فشنگ و مهمات مورد نیاز را در حاشیه این اردو تامین کنیم.

این مسئول رشته تیراندازی ادامه داد:‌حضور در اردوهای آماده سازی و مسابقات، روند آمادگی بازیکنان ملی پوش را تسریع می کند و همانطور که همه دیدند تیراندازان کشورمان در پی برگزاری اردو در هانوفر و امکان تمرین با فشنگ نتایج خوب و قابل توجهی در تورنمنت بین المللی که درحاشیه این اردو برگزار شد، ‌کسب کردند.

هاشمی با اشاره به اینکه سه تیم ملی تیراندازی تا پایان تابستان برنامه سه اعزام دیگر دارند، گفت: ‌هزینه اعزام به بازی های المپیک 2016 ریو با کمیته ملی المپیک است اما تامین هزینه دو اردوی دیگر به فرانسه و اتریش به عهده فدراسیون است که تا همین لحظه فدراسیون موفق به کسب اعتبار قرضی یا جذبی از کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش و جوانان نشده است.

به گفته هاشمی، تیم ملی تیراندازی پس از مسابقات جام جهانی مونیخ به تهران باز می گردد و پس از یک هفته استراحت باید دوباره راهی اردوی آماده سازی هانوفر شده و سپس به اردوی مشترک فرانسه می رود.

وی ادامه داد:‌ پس از اردوی مشترک فرانسه به هانوفر باز می گردد و پس از اردوی یک هفته ای در هانوفر برای بار سوم این بار برای برگزاری اردو راهی اتریش می شود.

** فدراسیون شرایط یکسانی برای تیراندازان زن و مرد فراهم کرده است

هاشمی در خصوص گلایه های اخیر پوریا نوروزیان تنها تیرانداز مرد دارای سهمیه المپیک کشور ،‌گفت:‌ همیشه زنان ورزشکار نسبت به تبعیض اعتراض دارند، اما نکته جالب این است که حالا در تیراندازی مردان معتقدند که تبعیض وجود دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد:‌ فدراسیون همیشه تلاش کرده امکانات و شرایط تمرینی را به صورت مساوی برای زنان و مردان فراهم کند و البته من تصورم بر این است که منظور نوروزیان نه تعبیض فدراسیون بلکه تبعیض رسانه در پوشش خبری و ارتباط با ورزشکاران زن و مرد است.
وی ادامه داد: ‌البته این وضعیت حتی در رسانه ها نیز قابل توجیه است زیرا این تیرانداز المپیکی به دلیل مشکلات نظام وظیفه و خدمت سربازی همیشه در دسترس نبوده است.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد که مسئولان فدراسیون تیراندازی همچنان در حال مذاکره و پیگیری تامین هزینه ها اعزام تیم ملی به اردوهای آماده سازی هانوفر، فرانسه و اتریش با مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هستند و حتی اگر بتوانند این مبلغی اعتبار به صورت قرض تهیه کنند، قطعیت این سفرها حتمی است.

براساس این گزارش رقابت های جام جهانی تیراندازی المان با حضور 725 تیرانداز از 85 کشور از اول تا هفتم خرداد ماه در شهر مونیخ برگزار می شود و ایران با شش تیرانداز زن و سه تیرانداز مرد در این رقابت ها شرکت می کند.

نجمه خدمتی، الهه احمدی، مه‌لقا جام بزرگ، نرجس امام‌قلی‌نژاد و گلنوش سبقت‌الهی که از 23 اردیبهشت در اردوی هانوفر حضور دارند ، روز پنچشنبه (30 اردیبهشت ) راهی مونیخ می شوند و پوریا نوروزیان، حسین کریمی، حسین باقری و الهام هریجانی 4 تیرانداز دیگر ایرانی نیز پنجشنبه از ایران به این رقابت ها اعزام می شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس