کد خبر 575056
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردو و گردشگری از ارکان‌های خاص تربیت دست جمعی است و در بسیج روز به روز این فعالیت روبه رشد است.

دهکده‌های مقاومت بسیج بزودی افتتاح می‌شودبه گزارش مشرق، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم  محمد بلباسی و شهید رضا عادلی گفت: اردو و گردشگری از ارکان های خاص تربیت دست جمعی است و در بسیج روز به روز این فعالیت روبه رشد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: راهیان نور در بین جوانان ثاثیر خوب و ویژه ای داشته و خانواده های بسیاری از این موضوع از ما تشکر کردند.

نقدی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه موضوع اردویی و گردشگری بسیار گسترده‌تر خواهد بود تا انشالله برنامه راهیان نور کمی تر و کیفی تر برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در برنامه ششم در دستور کار خواهد بود موضوع ساخت محل اردویی راهیان نور شهرستانی خواهد بود و باید تا 2 یا 3 سال آیند همه شهرستان ها این محل را ایجاد کنند.

رئیس سازمان بسیج مستعضعفین افزود: این محل در بیشتر شهرستان ها نطقه یابی شده و مسئولیت شهرستانی باید تلاش کنند که از برنامه عقب نمانند.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم باید 70 میلیون نفر روز زائر راهیان نور داشته باشیم، تصریح کرد: توجه به کیفیت کمی و کیفی اردوها مد نظر باشد تا کسانی که یکبار به این اردوها می آیند برای بار دوم تشنه تر باشند.

نقدی از برنامه ساخت دهکده‌های مقاومت در استان‌های کشور با توجه به برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: این دهکده های مرکزی برای تفریحات انقلابی خواهد بود و در عین حال که جوانان به تفریح در آن می پردازند باید با برنامه های متنوع، غنای بصیرتی در آنها افزایش یابد و روح شجاعت و جهاد در آنان تقویت شود.

وی گفت: موضوع دیگری که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است موضوع گردشگری تعالی بخش است به این معنی که به هر نطقه ای که سفر می کنیم محیط ما محیط تعالی بخش باشد نه فساد زا که دشمن در صدد ان است.

رئیس سازمان بسیج مستعضعفین ادامه داد: امروز دشمن اراده و ایمان جوانان ما را هدف گرفته است بنابراین در محیط های تفریحی باید  توجه به ارزش های گردشگری متمرکز باشد.

وی افزود: نقاطی که به عنوان مسیر گردشگری انتخاب می شود روح معنوی و ارزشی آنها مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال کسانی که برای تفریح به شمال می رودند در کنار استفاده از طبیعت باید به ارزشهای آن منطقه مانند سردار جنگل و شهید شیرودی که آلام بخش هستند، نیز توجه شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس