دوستان سرگروه با این کار به افت کف فروش فیلم‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند فیلم بعدی را سریع تر اکران و به تعهد خود نسبت به تهیه کننده و پخش کننده فیلم بعدی عمل کنند.

گروه فرهنگی مشرق- فیلم سینمایی «خنده های آتوسا» دومین ساخته بلند علیرضا فرید محسوب میشود که تهیه کنندگی آن را امیر پورکیان بر عهده دارد. تهیه کننده ای که همواره به دنبال کارهای خارق العاده سینما بوده و همین اواخر اولین فیلم سلفی سینمایی را  به کارگردانی محمدرضا رحمانی تولید کرد. اما پورکیان که «خنده های آتوسا» را به سرگروهی اریکه ایرانیان بر پرده سینماهای کشور در حال اکران دارد از شرایط اکران و نحوه برخورد شورای صنفی نمایش با این فیلم ابراز نارضایتی کرد.

امیر پورکیان: تلاش می کنند خنده های آتوسا به گریه بدل شود/فصل سوپر استارها در سینمای ایران تمام شده!

*از شرایط اکران راضی هستید، چون خیلی حرف و حدیث وجود دارد برای اینکه فیلم را از اکران پایین بکشند؟


چیزی در حدود یک سال و نیم از تولید این فیلم گذشته  و در حال حاضر هم که فیلم اکران شده در شرایطی ناعادلانه تنها در 5 سال سینما در حال نمایش است و تنها نام سرگروه اریکه ایرانیان به یدک می‌کشد که این سرگروه تمام توان سعی می‌کند که کف فروش فیلم ما بیفتد!در حقیقت ما این شکایت را به شورای صنفی کرده‌ایم و امید ما به عدالت شورای صنفی نمایش داریم تا به تخلفات سرگروه ما رسیدگی کند.

سرگروه اریکه ایرانیان باید شش سانس به اکران فیلم ما اختصاص می‌داد که طی سه روز متوالی 2 سانس آن را حذف کرده‌اند و همه این موارد باعث افت کف فروش یک فیلم در حال اکران میشود. به طور مثال وقتی به گیشه سینما مراجعه می شود می‌گویند بلیط خنده‌های آتوسا بلیط تمام شده و سالن پر است در حالی که وقتی وارد سالن می شوید که در داخل سالن 15 نفر هستند.


امیر پورکیان: تلاش می کنند خنده های آتوسا به گریه بدل شود/فصل سوپر استارها در سینمای ایران تمام شده!

دوستان سرگروه با این کار به افت کف فروش فیلم ها کمک میکنند تا بتوانند فیلم بعدی را سریع تر اکران و به تعهد خود نسبت به تهیه کننده و پخش کننده فیلم بعدی عمل کنند. با این کار خنده‌های آتوسا خیلی زود به گریه بدل می‌شود

*گویا بیلبوردهای شما هم تخریب شده است که این تخریب توسط افراد تقریبا غیر ممکن است ؟

 بیبلورد در ارتفاع بالایی نصب شده و با جرثقیل هم نمی‌توان این کار را انجام داد و علی رغم وجود نگهبان در این منطقه برای ما سئوال است که چگونه این اتفاق افتاده است. که این چگونه اتفاق افتاده است؟ البته در سینمای عصر جدید نیز یکی از بنرهای ما سوزانده شده است. به هر حال من به اداره آگاهی شکایت کرده ام و منتظر دریافت پاسخ هستم.



مصاحبه با آقای پور کیان


*چه کسی این کار را انجام داده است؟


فردی به من می گفت که خودتان این کار را انجام داده‌اید فروش فیلمتان بیشتر شود که من هم در جواب این فرد گفتم وقتی که ما تنها 5 سالن سینما در اختیار داریم  چگونه میتوان با تخریب و آتش زدن بیلبورد فروش فیلم را بالا برد؟ 3400 صندلی سینما در اختیار داشته ام که همچنان هم همان تعداد بر قوت خود باقی است.

*این مشکلات چه زمانی حل خواهد شد؟

این مشکلات حل شدنی است و سیستم از خمیر‌مایه ایراد دارد. به نظر من در عرصه اکران نیازمند یک انقلاب هستیم و تاکید دارم که شورای صنفی فعلی یک شورای صنفی عادل و قاطع است و حضور افرادی مانند منوچهر محمدی، همایون اسعدیان و سیدضیا هاشمی به این شورا کمک میکند چرا که این افراد بازیچه دستان پشت پرده نخواهند شد.

مصاحبه با آقای پور کیان

*این دست‌های پشت پرده که می‌گویید چه کسانی هستند؟ در واقع مافیایی پخش و اکران مد نظر شماست؟


باید این را بگویم که تصمیم می‌گیرند که یک فیلمی بفروشد و با هم زد و بندهای خود را انجام می دهند و با هم تقسیمات خودشان را می‌کنند و وقتی این تمصمیمات گرفته شد یعنی همه چی تمام است.

*یعنی افرادی در پشت پرده با شما مشکل دارند؟

تعداد زیادی از مخاطبان روی موج شور سوار هستند و یک تعدادی هم روی موج شعور سوار هستند که در حال حاضر موج شور به شعور میچربد. فعلا آن شور بر شعور می‌چربد. آن موج  و تهیه کننده در زمان پخش به مثابه یک کشتی می‌ماند که مافیایی پخش این کشتی را از چندین جا سوراخ کرده و تهیه کننده دانه به دانه باید این سوراخ‌ها را پر کند، اگر توانست این سوراخ‌ها را بگیرد روی آب می‌ماند اما اگر نتوانست کشتی غرق خواهد شد.


مصاحبه با آقای پور کیان

*به یاد دارم که شما پیش از این به خود لقب تهیه کننده بخش مظلوم خصوصی داده بودید، این مظلومیت هنوز هم پابرجاست؟


مگر بخشی مظلوم تر از بخش خصوصی هم وجود دارد؟ ‌ بعضی‌ها با پول فارابی فیلم می‌سازند و خودشان را فیلم‌ساز بخش خصوصی معرفی می‌کنند که این خیلی خنده دار است. به نظر من حتی فیلمی که اسپانسر دارد هم نمیتواند لقب بخش خصوصی را به یدک بکشد چون به هر حال حامی دارد اما تولیدات در بخش مظلوم خصوصی با پول داخل جیب من و امثال من انجام میشود و به عقیده من کسی که با پول داخل جیب خود فیلم میسازد تهیه کننده بخش مظلوم خصوصی است و من به زودی یک کمپین برای این تهیه کنندگان راه خواهم انداخت.

*در بخش تبلیغات چه کردید؟

 ما تبلیغاتی در اختیار نداشتیم و وقتی فیلمی با 5 سالن سینما در سه هفته 300 میلیون تومان به فروش می رسد به نظر من معجزه اتفاق افتاده است.

*بخشی از همین معجزه ای که شما می گویید با حضور چندین سوپراستار در «خنده های اتوسا» بر می گردد؟

به نظر من فصل سوپر استارها در سینمای ایران تمام شده است یعنی فیلمی مانند «اژدها وارد می‌شود» نشان داد که فصل سوپر استارها در سینما به پایان رسیده است.  به هر حال در «خنده های اتوسا» چندین سوپراستار حاضر هستند و سئوال من این است که با وجود حضور این افراد چرا سینماداران تنها 5 سالن سینما در اختیار ما قرار داده اند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    مشکل سینمای ایران نبود فیلمنامه قوی و به درد بخوره
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    نظر آقای فراستی درباره این فیلم چیه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس