کد خبر 574326
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

انجمن جراحان عمومی ایران پس از ۱۱ سال فعالیت علمی روز گذشته لغو فعالیت شد.

به گزارش مشرق، عصر روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر لغو فعالیت انجمن جراحان عمومی ایران منتشر شد که پس از پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این انجمن از وجود نامه ابلاغی بی اطلاعند.
 
بهزاد رحمانی، رئیس انجمن جراحان عمومی ایران در رابطه با این اتفاق گفت: تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نکردند و من نامه لغو فعالیت‌های انجمن را در فضای مجازی دیده‌ام، به همراه این نامه پیوستی قرار دارد که تا این پیوست را نخوانم نمی‌توانم در مورد علت این تصمیم حرفی بزنم.
 
وی ادامه داد: انجمن‌ها دو هویت دارند، هویتی که از طریق مجوز از وزارت بهداشت برای فعالیت‌های خود می‌گیرند و دیگری مجوزی است که تحت عنوان موسسه ثبت شرکت می‌شود که عنوان موسسه ما «شرکت غیر تجاری انجمن علمی جراحان عمومی ایران» است بنابراین این مجوز به قوت خود باقی است اما پروانه فعالیت انجمن که از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شود مجوزی است که می‌توانند از این طریق اقدام به لغو فعالیت کنند.

انجمن جراحان عمومی منحل شد +سند
 
رحمانی در مورد اینکه بیانیه منتشر شده از سوی این انجمن باعث لغو فعالیت آن شده، گفت: متأسفانه چون پیوست را ندارم نمی‌دانم دقیقاً علتش چیست اما هرچه که هست به این بیانیه مربوط است.این بیانیه در کنگره جراحان مطرح و به امضای 1300 نفر رسیده است.
 
وی گفت: همچنین انجمن دو روز پیش بر اساس همان بیانیه، 11 نامه برای وزارت بهداشت، سازمان پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس قوه قضائیه نوشتیم و برای طرح خواسته‌هایمان درخواست وقت ملاقات کردیم.
 
بیانیه منتشر شده انجمن:
 
  انجمن جراحان عمومی منحل شد +سند
 
رحمانی ادامه داد: شاید دلیل دیگر لغو فعالیت ما پذیرفتن وکالت دکتری باشد که در ایلام مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در این رابطه کمیته حقوقی انجمن وکالت او را بر عهده گرفته است.
 
رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: انجمن جراحان عمومی عصر روز گذشته با مسئول دفتر دکتر استقامتی دبیر انجمن‌های علمی گروه پزشکی تماس گرفت اما آنها اظهار بی اطلاعی کردند و جالب اینکه درخواست کردند نامه لغو فعالیت انجمن برایشان ارسال شود.

رحمانی گفت: اکنون 11 سال از فعالیت انجمن می‌گذرد و انجمن به حقوق خود آشناست و نمی‌تواند کار غیر قانونی بکند، ما منتظر ابلاغ نامه لغو فعالیت هستیم و در هر صورت به این سادگی‌ها نمی‌گذاریم انجمن قربانی شود چرا که در غیر این صورت این اقدام فراگیر خواهد شد و انجمن‌ها نمی‌توانند مطالبات خود را اعلام کنند.

 چند هفته قبل بود که بهزاد رحمانی رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفته بود: پزشکان زیرمیزی نمی‌گیرند، مردم می‌دهند!
 
رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: زیرمیزی را هیچ جراحی نگرفته است چون این مردم بوده‌اند که این پول‌ها را داده‌اند و علت آن تنها بی‌اعتباری دفترچه‌های بیمه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    حرف مزخرفی است. اینکه پول بدی زنده از زیر دیت جراح بیرون بیای درخواست مردمه؟ طرف مرض داره ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس