کد خبر 557584
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره سالیانه انجمن جراحان عمومی ایران با انتقاد از گرانی تجهیزات پزشکی گفت: گرانی تجهیزات پزشکی موجب ورود کالای قاچاق و غیر استاندارد به کشور نشده است.

گرانی تجهیزات پزشکی صدای جراحان را درآوردبه گزارش مشرق، سید هاشم سید مهدی - دبیر اجرایی یازدهمین کنگره سالیانه انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه جراحان عمومی کشور از نظر علمی و تخصصی هیچ گونه تفاوتی با جراحان عمومی کشورهای پیشرفته ندارند، عنوان کرد: مهمترین مشکل جراحان داخلی گرانی تکنولوژی و وسایل پزشکی است.

وی افزود: گرانی این تجهیزات به مسائل اقتصادی کشور مرتبط می‌شود و به مسائل پزشکی هیچ ارتباطی ندارد اما این امر اجحاف بزرگی در حق پزشکان ایرانی محسوب می‌شود و تا مادامی که درآمد سرانه کشور افزایش نیابد و شاهد کاهش تورم در کشور نباشیم این مشکل حل نخواهد شد.

سید مهدی افزود: گرانی تجهیزات پزشکی موجب ورود کالای قاچاق و غیر استاندارد به کشور نشده است، زیرا پزشکان ایرانی به دلیل ارتباطاتی که دارند به خوبی با برندهای با صرفه و استاندارد آشنا هستند.

وی افزود: در کنگره امسال بیشتر به مسائلی مانند عوارض جراحی تومورهای دستگاه گوارش، روده بزرگ، مری و سرطان پستان توجه شده است.

گفتنی است یازدهمین کنگره سالیانه انجمن جراحان عمومی ایران با برگزاری نشست هم اندیشی جراحان عمومی در 27 فروردین ساعت 15 تا 18 در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس