کد خبر 574300
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

منابع نظامی ترکیه ادعا کردند که توپخانه ارتش این کشور به همراه جنگنده های نیروی ائتلاف بین المللی ضد داعش مواضع گروه تکفیری تروریستی داعش در شمال حلب را مورد حمله قرار داده و 27 داعشی را به هلاکت رسانده اند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی روز دوشنبه به نقل از منابع نظامی ترکیه گزارش داد، این عملیات در پی عملیات اکتشافی و مشخص شدن آمادگی گروه داعش برای حمله به ترکیه، در بامداد امروز دوشنبه صورت گرفته است.

این گزارش می افزاید جنگنده های نیروی ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز در مجموع سه عملیات هوایی شمال حلب را هدف گرفتند که در مجموع 27 داعشی به هلاکت رسیده و پنج موضع نیروهای داعش و دو موضع تسلیحاتی داعش را از بین برده اند.

آناتولی ادعا کرده است با این عملیات نیروهای معارض سوریه توانسته اند سه منطقه در شمال حلب را از داعش پس گرفته و کنترل این مناطق را بدست گیرند.

شهر مرزی کیلیس ترکیه از اوایل سال جاری میلادی تا کنون هدف حملات خمپاره و موشکی گروه تکفیری – تروریستی داعش می باشد. در این دوره دست کم 22 تن از شهروندان ترکیه و سوریه کشته و دهها نفر زخمی و آسیب زیادی به شهر وارد آمده و آسایش و آرامش مردم نیز به شدت سلب شده است. تا جایی که مردم به دفعات با برگزاری تظاهرات دولت ترکیه را به اتخاذ تدابیر لازم دعوت کرده اند.

ترکیه که به خاطر تنش با روسیه بر سر موضوع سرنگونی جنگنده روسی در 24 نوامبر سال گذشته در فراز مرز سوریه نمی تواند جنگنده های خود را در این منطقه به پرواز در بیاورد، فقط با توپخانه مواضع داعش را هدف می گیرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس