کد خبر 574297
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

نمی‌دانم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا خانه سینما بعد از مرگ هنرمندان با گرفتن یک مراسم ساده و خاکسپاری در قطعه هنرمندان ادعا می‌کند که در حقشان لطف کرده‌ است.

سعید پیردوست:دولت باید از هنرمندان دلجویی کند
گروه فرهنگی مشرق - سعید پیردوست بازیگر مجموعه پاورچین که چند سالی است نسبت به گذشته فعالیت کمتری دارد،‌ نزدیک به 50 سال در دنیای بازیگری حضور داشته است. پیردوست درباره معیشت هنرمندان و وضعیت رسیدگی خانه سینما نسبت به شرایط آنها گفت: «من فکر می‌کنم کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته است، به خصوص در حق پیشکسوت ها وافرادی که سن و سال بیشتری دارند. این افراد که دیگر شاید توان و کارایی گذشته را نداشته باشند، نیازمند دلجویی و رسیدگی مسوولان هستند.

خانه سینما باید خیلی فعال‌تر در این زمینه حضور داشته باشد. این روزها عده زیادی وارد دنیای بازیگری شده‌اند که از نظر من هیچ اشکالی هم ندارد و طبیعی است که نیروهای جوان جای افراد مسن را بگیرند، اما ورود تازه کارها نباید منجر به فراموش شدن پیشکسوت‌ها شود»

بازیگر فیلم سینمایی «سرب» در ادامه صحبت‌های خود ضمن تاکید به اهمیت یک سندیکای معتبر مثل خانه سینما در بررسی اوضاع هنرمندان، گفت: «من و امثال من که سالهای بسیار زیادی را در این حرفه خدمت کرده‌ایم، خیلی اوضاع خوبی نداریم و در حق ما کوتاهی می‌شود و کسی حتی جویای حال ما نیست. اگر خانه سینما بتواند کسانی را که با حداقل دستمزد کار می‌کنند را شناسایی کند و خودش بانی کمک به این افراد شود، اتفاقات بسیار خوبی پیش می‌آید»

وی ادامه داد: « نمی‌دانم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا خانه سینما یا هر کسی که باید اقدام کند، امیدوارم هر چه سریعتر وارد عمل شوند چرا که واقعا درست نیست هنرمندان را بعد از مرگشان و وقتی که دیگر کاری از دست کسی بر نمی‌آید یاد کنیم و با گرفتن یک مراسم ساده و خاکسپاری در قطعه هنرمندان ادعا کنیم که در حقشان لطف کرده‌ایم و...»‌ بازیگر فیلم سینمایی «دخترآدم، پسرحوا» در ادامه افزود: «دولت، ارباب فرهنگ و ارشاد مملکت است و صاحب همه کارها و وقتی چنین مقامی دارد، باید از هنرمندان دلجویی کند.

این در حالی است که حتی یک بار هم کسی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جویای حال من نشده است. نباید اجازه بدهیم کمبودها شخصیت هنرمند را زیر سوال ببرد. بیمه هنرمندان باید توسط خانه سینما پیگیری شود. این خانه که حتی ساختمانش در منطقه‌ای قرار دارد که طرح ترافیک دارد، هزینه رفت و آمد زیادی را برای هنرمند ایجاد می‌کند. خانه باید مستقل باشد و بانی دفاع از هنر و هنرمند هیچ جای دنیا سندیکاهایی مثل خانه سینما به این شکل اداره نمی‌شود و باید جدی‌تر به اوضاع این خانه توجه کرد. مسائل اگر زیر ذره‌بین برود بزرگ‌تر دیده می‌شود و مسائل هنرمندان را باید از زیر ذره بین بررسی کرد تا کوچک شمرده نشود»

وی ادامه داد: «هنرمند اگر مسائلی مثل بیمه،‌ مشکلات معیشتی و... خود را از راه خانه سینما پیگیری نکند، از کجا باید به دنبال راه چاه باشد؟ امروز که هر کسی از هر صنفی وارد بازیگری می‌شود، هنرمندان پیشکسوت هم دچار دگرگونی می‌شود و نمی‌دانند چه تکلیفی دارند. سینما عشق است و اگر من عاشق نبودم همان 21 سال پیش که در یک کمپانی تریلی‌های خارجی کار می‌کردم، باید کارم را ادامه می‌دادم و امروز حقوق بازنشستگی هم داشتم»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس