کد خبر 574274
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

عباسی گفت: تعداد 857 نفر در مدت پنج سال گذشته بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.

به گزارش مشرق، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران بیان کرد: تعداد 857 نفر در مدت پنج سال گذشته بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران افزود: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای  گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشت خوبی ندارند.
 
وی با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، افزود: از ابتدای سال ‌1390 تا 1394 تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی در دریا ، رودخانه ، آبندان و استخر  857 نفر بوده که از این تعداد 767 نفر مرد و ما بقی زن هستند.
 
عباسی افزود : شهریور با 482 نفر، تیر با 328 نفر و مرداد با 240 نفر بیشترین ماهی بود که غرق شدگی در آن اتفاق افتاد.
 
گفتنی است در سال گذشته (94) تعداد 116 نفر (103 مرد و ما بقی زن )در مازندران غرق شدند که 94 نفر در دریا و ما بقی در رودخانه ، استخر و آبندان ها هستند.
 
 این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس