کد خبر 573736
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

در لیگ پانزدهم تیم‌های پایین جدول بیشترین تغییرات را در کادر فنی خود داشتند.

به گزارش مشرق، لیگ پانزدهم با انجام 240 دیدار به پایان رسید. در پایان این مسابقات سه تیم راه‌آهن، ملوان بندرانزلی و استقلال اهواز به لیگ یک سقوط کردند و تیم‌های استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال موفق به کسب سهمیه آسیا شدند.

در لیگ پانزدهم 24 مربی حضور روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری را تجربه کردند که سهم خارجی‌ها پنج مربی بود. در این بین 9 باشگاه تا انتهای فصل به مربیان خود اعتماد و هفت باشگاه نیز با هدف تغییر و تحول اقدام به تعویض مربی کردند.

سیاه‌جامگان، راه‌آهن، سپاهان، ملوان، استقلال اهواز و تراکتورسازی تیم‌هایی بودند که تغییراتی روی نیمکت‌شان اعمال کردند که البته به غیر از تراکتورسازی و سیاه‌جامگان سایر تیم‌ها توفیق چندانی نداشتند. مسؤلان باشگاه سایپا هم در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات، جلالی را برکنار کردند.

در این گزارش به طور اجمالی عملکرد تیم‌هایی را که در کادر فنی خود تغییر داشتند، بررسی می‌کنیم:

استقلال‌اهواز
ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر با دو مربی کار خود را در لیگ پانزدهم به پایان رساند. استقلال اهواز کار خود را با سیاوش بختیاری‌زاده آغاز کرد، اما پس از هشت هفته و با شکست 5 بر صفر مقابل راه آهن از سِمَت خود برکنار شد.

حنطه به عنوان جایگزین، کار خود را از هفته نهم در این تیم شروع کرد، اما او نیز بیشتر از هشت هفته نتوانست روی نیمکت این تیم بنشیند. هفت شکست و یک تساوی حاصل عملکرد حنطه در استقلال اهواز بود.

مسؤلان باشگاه استقلال اهواز پس از حنطه دوباره به سرمربی سابق خود یعنی بختیاری‌زاده روی خوش نشان دادند و بار دیگر سکان هدایت تیم‌شان را به او سپردند. بختیاری‌زاده از هفته شانزدهم تا پایان لیگ سرمربی این تیم بود که نهایتاً به لیگ یک سقوط کرد.

نتیجه این تغییرات بی‌پایه و اساس رقم خوردن نتایج بسیار ضعیف و تبدیل شدن استقلال اهواز به ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر بود.

جدول زیر عملکرد مربیان استقلال اهواز را در این فصل نشان می‌دهد.

سرمربیتعدادبازیبردمساویباختامتیازرتبه
بختیاری‌زاده (دوره اول)81255پانزدهم
علی حنطه80171شانزدهم
بختیاری‌زاده (دوره دوم)141497شانزدهم


راه‌آهن
راه‌‌آهن فصل را با فرهاد کاظمی شروع کرد. این مربی پس از شکست استقلال خوزستان در جام حذفی از این تیم اخراج شد، موضوعی که در نوع خود عجیب و جالب توجه بود. تارتار بعد از کاظمی سکان هدایت این تیم را به عهده گرفت. او نیز توفیق چندانی نداشت و پس از نیم‌فصل، جای خود را به توپالیدیس داد. توپالیدیس در 9 بازی که روی نیمکت راه‌آهن نشست؛ دو برد، یک تساوی و شش باخت کسب کرد. تغییرات در این تیم نیز بی‌فایده بود و مانع از سقوط راه‌‌آهن نشد.

سرمربیتعدادبازیبردمساویباختامتیازرتبه
فرهاد کاظمی61235سیزدهم
مهدی تارتار1527613پانزدهم
توپالیدیس92167پانزدهم

ملوان
ملوان قصد داشت نیمکت خود را در لیگ پانزدهم به امیر قلعه‌نویی بسپارد، اما این مربی با بررسی شرایط انزلی‌چی‌ها تصمیم گرفت در مورد اعتبار فوتبالی خود ریسک نکند و هدایت این تیم را نپذیرد.

حمید استیلی گزینه مسئولان این تیم برای جایگزینی قلعه‌نویی بود. استیلی در پایان هفته بیستم استعفا کرد؛ سه برد، هشت تساوی و هشت باخت حاصل عملکرد این مربی در ملوان بود. قدیربحری به‌عنوان سرمربی موقت دو بازی ملوانان را هدایت کرد که یک تساوی و یک شکست را تجربه کرد.

احمدزاده سومین مربی‌ای بود که در لیگ پانزدهم روی نیمکت ملوان نشست. او  در 10 بازی سرمربی این تیم بود که یک برد، چهار تساوی و پنج باخت را به‌دست آورد.

در نهایت این تغییرات باعث شد ملوان پس از 11 سال حضور در لیگ برتر به لیگ یک سقوط کند.

عملکرد دو مربی ملوان در لیگ پانزدهم در جدول زیر قابل مشاهده است. دو بازی این تیم در هفته اول که قلعه‌نویی سرمربی این تیم بود، در جدول لحاظ نشده است.

مربیتعدادبازیبردمساویباختامتیازرتبه
حمید استیلی1838717دوازدهم
محمد احمدزاده81346چهاردهم

سیاه‌جامگان
این تیم مشهدی با رسول خطیبی استارت کار خود را در لیگ پانزدهم زد. خطیبی بعد از باخت برابر گسترش فولاد در هفته چهارم و به‌دلیل آنچه حضور در کلاس‌های مربیگری و مشکلات شخصی اعلام شد، استعفا کرد.

سعید رمضانی به‌عنوان جانشین خطیبی سه بازی روی نیمکت این تیم نشست که یک برد و دو شکست حاصل عملکرد او بود. بعد از رمضانی نوبت به فرهاد کاظمی رسید. کاظمی تا انتهای فصل هدایت این تیم را بر عهده داشت و سیاه‌جامگان را در لیگ برتر نگه داشت.

مربیتعدادبازیبردتساویباختامتیازرتبه
رسول خطیبی41033پانزدهم
سعید رمضانی31023چهاردهم
فرهاد کاظمی23561221سیزدهم


سپاهان
سپاهان کار خود را با مربی قهرمان فصل گذشته یعنی فرکی آغاز کرد. اوضاع و شرایط زرد‌پوشان در این فصل مناسب نبود و فرکی در هفته یازدهم مجبور به جدایی شد. چهار برد، پنج تساوی و دو باخت حاصل عملکرد این مربی در سپاهان بود.

استیماچ جایگزین فرکی شد اما توفیق چندانی نداشت این مربی نتایج به مراتب بدتری نسبت به فرکی گرفت. سه برد، 9 تساوی، هشت باخت و فاصله یازده امتیازی با صدرجدول حاصل عملکرد این مربی در لیگ برتر بود.

بعد از استعفای استیماچ هدایت زردپوشان تا انتهای فصل به زاغی‌نژاد سپرده شد. دو برد و دو شکست عملکرد این مربی در این چهار بازی بود. نتیجه این تغییرات پی در پی و عدم مبارزه با بازیکن سالاری، رقم خوردن ضعیف‌ترین نتایج سپاهان در یک دهه اخیر لیگ بود.

مربیتعدادبازیبردتساویباختامتیازرتبه
حسین فرکی1145217ششم
استیماچ1529415یازدهم
زاغی‌نژاد42026یازدهم


تراکتورسازی
تراکتورسازی تنها تیمی در این فصل بود که با تغییر مربی خود نتایج بهتری گفت. تونی اولیویرا، مرد محبوب تبریزی‌ها در ابتدا به‌عنوان سرمربی این تیم معرفی شد.

تونی در 13 بازی چهار برد، شش تساوی و سه باخت کسب کرد تا به‌دلیل نتایج ضعیف برکنار شود.

قلعه‌نویی به‌عنوان جایگزین تونی معرفی شد. وی 17 بازی روی نیمکت این تبریزی نشست و توانست این تیم را از میانه‌های جدول به رده چهارم برساند.

تراکتورسازی در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، شانس حضور در پلی آف آسیا را پیدا می‌کند.
 

مربیتعدادبازیبردتساویباختامتیازرتبه
تونی‌ اولیویرا1346318نهم
امیر قلعه‌نویی1796233چهارم

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس