کد خبر 573342
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

منابع خبری اعلام کردند که هیأت ملی یمن و انصارالله در مذاکرات صلح این کشور با مدیریت کشور توسط یک جناح مخالفت کردند و دولت توافقی با حضور تمامی طرف ها را خواستار شدند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، هیأت ملی یمن در نشست مذاکرات امروز(شنبه) در پایتخت کویت مخالفت خود را با حکومت یک طرف اعلام کرد و حکومت توافقی را اساس کار عنوان کرد.

بر اساس این گزارش اعضاء هیأت ملی تصریح کردند: تمامی منابع از جمله طرح خلیج فارس که طرف مقابل بر آن پای فشاری می کند، بر ضرورت اداره توافقی کشور تاکید می کنند.

همچنین اعضاء هیأت ملی در ادامه عنوان کردند: دستاورد گفتگوهای ملی مشخص است و آن هم مخالفت با حکومت تک حزبی است.

در این جلسه تاکید شد که قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره ۲۲۱۶ در خصوص تحویل سلاح و عقب نشینی بر تمامی طرف ها لازم الاجراست نه فقط بر یک طرف. این موضوع ایجاب می کند که مرحله انتقالی از طریق دولت اجرایی جدید با مشارکت تمامی طرف ها باید در دستور کار قرار گیرد که دیگر اقدامات و کارهای اصلی را نیز باید انجام دهد.

محمد عبدالسلام رئیس هیأت انصارالله نیز روز جمعه در این راستا عنوان کرده بود که دولت اجرایی باید تشکیل شود و هنگامی که از توافق سخن می گوییم، در رابطه با دولت سخن می گوییم.

لازم به ذکر است روز جمعه «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی تعجب برانگیز و ناشی از عقب نشینی در مبارزه با انصارالله گفته بود که در صورت توافق و یا عدم توافق، حوثیها بخشی از بافت اجتماعی یمن خواهند بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس