کد خبر 572901
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰

محققان از یک ربات اوریگامی کوچک قابل بلعیده شدن رونمایی کردند که می تواند باتری های بلعیده شده را از بدن خارج کرده و به ترمیم زخم های کوچک بپردازد.

  به گزارش مشرق، محققان تا کنون از چند ربات اوریگامی رونمایی کرده اند اما این هفته از نسخه قابل بلعیده شدن این گونه ربات ها پرده برداشتند. این ربات اوریگامی کوچک با همکاری یک گروه بین المللی از محققان موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه شفیلد و موسسه فناوری توکیو ساخته شده است.

دانیل روس مدیر آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی موسسه فناوری MIT می گوید: مشاهده اینکه ربات های اوریگامی کوچک می توانند اقداماتی با پتانسیل مهم برای مراقبت از سلامتی انسان انجام دهند، بسیار هیجان انگیز است. وی افزود: برای انجام اقداماتی در داخل بدن ما به یک سیستم کوچک، قابل کنترل و بدون افسار نیاز داریم چرا که کنترل و قرار دادن ربات متصل به یک افسار در داخل بدن واقعا دشوار است.

محققان در جریان آزمایش هایی بر روی مری و معده شبیه سازی شده انسان نشان دادند که این ربات که به شکل یک کپسول بلعیده می شود، در معده انسان باز شده و به یک ربات کوچک تبدیل می شود. سپس این ربات با هدایت میدان های مغناطیسی بر دیواره معده می خزد و باتری های بلعیده شده را از معده خارج کرده و یا به ترمیم زخم های کوچک می پردازد.

خارج کردن باتری بلعیده شده از مری و معده کار کوچکی نیست. در آمریکا سالانه بیش از سه هزار و 500 مورد باتری بلعیده شده گزارش می شود که بیشتر این موارد از سوی کودکان نوپا صورت می گیرد. باوجود اینکه بیشتر این باتری های به گونه ای طراحی شده اند که هضم آنها بی خطر باشد اما برخی اوقات می توانند نشت کرده و به سوختگی بافت، خونریزی و حتی مرگ منجر شوند. محققان این ربات جدید را هفته جاری در کنفرانس بین المللی در زمینه رباتیک و اتوماسیون ارائه می دهند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس