سخنگوی فدراسیون کشتی معتقد است رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی می‌تواند یک محک محک و تدارک جدی در یک میدان رسمی تا قبل از المپیک محسوب شود.

به گزارش مشرق، علیرضا رضایی با توجه به قرعه‌کشی رقابتهای جام جهانی اظهار داشت: این رقابتها در هر دو رشته آزاد و فرنگی می تواند یک محک جدی برای کشتی ایران تا قبل از المپیک باشد که امیدوارم ملی پوشان ما با نتیجه ای مطلوب در شان نام ایران از این رقابتها خارج شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به قرعه و گروه بندی این مسابقات در هر دو رشته باید انتظار کشتی های سنگین و حساسی را داشت. بویژه اینکه ایران میزبان رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی است و همین مساله بر حساسیت پیکارها برای رسیدن به عنوان قهرمانی خواهد افزود.

مدیر فنی تیمهای ملی کشتی آزاد ادامه داد: عنوان قهرمانی رقابتهای جام جهانی سال گذشته به آذربایجان رسید که امیدوارم امسال با توجه به امادگی بالای فرنگی کاران و همچنین حضور چهره های سرشناس و عنوان دار کشورمان این عنوان از آذربایجان پس گرفته شود. البته سال گذشته در کشتی آزاد توانستیم قهرمان جام جهانی شویم که این مساله در رقابتهای امسال بر حساسیت و سنگینی مسابقات می افزاید و کار ما را برای حفظ و تکرار عنوان قهرمانی بسیار سخت تر خواهد کرد.

رضایی در خاتمه خاطر نشان کرد: همواره باید برای حضور در میادین مختلف با این ذهنیت پیش برویم که اصلا قرعه راحت وجود ندارد. برای رسیدن به هدف اصلی و قهرمانی در هر میدان و رویدادی نباید همه چیز را از منظر گروه بندی و قرعه کشی مسابقات دید، چراکه یک تیم مدعی باید در هر شرایطی بهترین عملکرد را داشته باشد و حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد.

رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی طی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در شهر شیراز برگزار می‌شود كه بر اساس قرعه كشی این رقابتها مدعیان به شرح زیر در دو گروه چهار تیمی قرار گرفتند:

گروه  A: روسیه، بلاروس، آلمان و قزاقستان
گروه B : ایران، آذربایجان، اوکراین و ترکیه

رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد نیز طی روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه سال جاری در لس‌آنجلس آمریکا برگزار ‌می شود که گروه بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A : روسیه، گرجستان، ترکیه و مغولستان
گروه  B: ایران، آمریکا، آذربایجان و هند

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس