شبکه پی. بی. اس آمریکا به افشای دست داشتن دولت‌های جورج بوش و باراک اوباما در به وجود آمدن گروه تروریستی داعش پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی مستندی درباره رازهای پیدایش داعش در تلویزیون آمریکایی پی. بی. اس و افشای دست داشتن دولت های جرج بوش و باراک اوباما در به وجود آمدن این گروه تروریستی پرداخت.

 در گزارشی به بررسی مستندی درباره رازهای پیدایش داعش در تلویزیون آمریکایی پی. بی. اس و افشای دست داشتن دولت های جورج بوش و باراک اوباما در به وجود آمدن این گروه تروریستی پرداخت.

این روزنامه افزود: برخی موضوعاتی که در  مستند «تاریخچه محرمانه داعش» مطرح شده در واقع، از دید دیگر افراد پوشیده نیست از جمله بحث‌ها درباره اشتباهات سیاستگزاران آمریکایی و دروغ های جورج دبلیو بوش یا دیگر مقامات دولتی که راه را برای پیدایش گروه تروریستی داعش هموار کرد.

توسعه داعش

مستند تلویزیون آمریکایی پی. بی. اس از این حیث حرف های جدیدی برای گفتن دارد که می گوید، دولت اوباما برای جلوگیری از پیشروی های داعش هیچ کاری انجام نداد و این موضوع سبب بی اعتبار شدن اوباما شده است. گروه داعش در دوره ریاست جمهوری اوباما در 16 کشور جهان بیش از 40 گروه وابسته به خود ایجاد کرده است.

پی.بی.اس افزود، به عبارت دیگر می توان گفت، «ما سبب ایجاد آشوب شدیم، ما این آشوب ها را به حال خود رها کردیم، ما داعش را ایجاد کردیم.»، سئوال مهمِ «آیا اکنون باید کاری انجام دهیم؟» موضوع این فیلم نیست که گروه مستند سازی کرک آن را تهیه کرده است.

«تاریخچه محرمانه داعش» بر اساس اطلاعات پراکنده تهیه شده است و شامل یک جدول زمانی می شود که سبب معطوف شدن تمرکز ما بر روند تکامل آن چیزی می شود که مخوف‌ترین سازمان تروریستی در جهان است. کارمندان و مقامات سابق سیا که در زمان دولت بوش و اوباما فعالیت کرده اند، چشم اندازی را در این باره ارائه کرده اند.

زرقاوی و داعش  

این برنامه با ارائه برخی پیشینه‌ها درباره فردی آغاز می شود که پایه گذار گروه داعش است. وی کسی نیست جز ابو مصعب الزرقاوی. در این برنامه مستند گفته می شود وی در اردن و در شرایط فقر و خشونت رشد کرد و به یک قاتل شوم تبدیل شد.

وی بر روی بدن خود تاتو کرده بود و زمانی فرد شروری بود. وی بارها در زندان تلاش کرده بود افراد دیگر از وی تبعیت کنند و از آنجایی که بسیاری از این افراد افراطی بودند، زرقاوی با یک تیغ این تاتوها را از بین برد.

بر اساس این مستند، سفر زرقاوی به قندهار در افغانستان یکی از لحظات برجسته در دوران زندگی وی محسوب می شود، جایی که وی در آنجا در تلاش برای پیوستن به چرخه اسامه بن لادن بود اما به عنوان فردی بی اهمیت دست رد به سینه وی زده شد.

در سال 2002 میلادی، وی در اردوگاه تروریستی در شمال عراق در نزدیکی مرز ایران حضور داشت، جایی که در آنجا تجربیاتی در زمینه تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی از جمله سیانور کسب کرد. در سال 2006 که وی در حملات آمریکا کشته شد، القاعده جنگی داخلی را در عراق آغاز کرد و سبب بی ثباتی شدید این کشور شد. ابوبکر البغدادی، سرکرده جدید این سازمان -که زمانی بازیکن فوتبال بود- غرق در «خشونت های گسترده» بود. این موضوع سبب شد وی به سوریه  هم برود و سپس با گروهی -متشکل از هزاران نیروی منطقه‌ای و خارجی- که اکنون به داعش موسوم است، به عراق برگشت که از طریق اقداماتی از قبیل سنگسار روزانه، به صلیب کشیدن و دیگر قساوت ها که از ویژگی های برجسته این گروه است، در حال حکومت کردن است.

همان گونه که نخستین بخش از«تاریخچه محرمانه داعش» به آن می پردازد، این دولت بوش بود که این گروه را ایجاد کرد و بخش دوم این برنامه به تأثیرات خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوی اوباما از عراق می پردازد.

رئیس جمهور آمریکا همانند فردی بی مسئولیت تهدید این گروه را انکار کرد، گروهی که در سپتامبر سال 2001 حدود 400 عضو داشت و اکنون یک ارتش، تجهیرات نظامی متشکل از تانک در اختیار دارد و هر روزه اعضای جدیدی را به خدمت می گیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    آمریکا چقدر بدجنس است وای وای وای وای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس