کد خبر 572672
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

مدیر کمیته تشریفات از استقبال از حدود ۳۰۰ شخصیت مطرح داخلی و خارجی در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در نمایشگاه بیست و نهم خبر داد.

به گزارش مشرق، داریوش رضوانی مدیر کمیته تشریفات بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران درباره فعالیت های این کمیته در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به استقبال این کمیته از حود ۳۰۰ چهره فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و شخصیت های رده بالای نظام و همچنین افراد معروف خارجی گفت: فعالیت های کمیته تشریفات با  استقبال از ۳۰ هیئت از کشورهای مختلف مشتمل بر سفرا، رایزنان فرهنگی و چهره های لشگری و کشوری در آئین افتتاحیه که با حضور رئیس جمهور تشکیل شده بود، آغاز شد و از همان روز اول هیئت های فرهنگی از کشورهای مختلف وارد نمایشگاه کتاب تهران شدند که به تناوب دیدارهای جداگانه با آقای صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران انجام دادند.

به گفته وی از جمله چهره های داخلی و خارجی که ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، در سالن تشریفات به طور ویژه از آنان پذیرایی شد، می توان به الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، آیات عظام جوادی آملی، ری شهری، حسینی بوشهری و سید احمد خاتمی اشاره کرد.

اعضای کمیته فرهنگی محلس شورای اسلامی، سید رضا صالحی امیری، سردار رحیم صفوی، حسام الدین آشنا، علامه محمدرضا حکیمی، رضا داوری اردکانی، محمدرضا مجیدی رئیس کتابخانه مجلس و دکتر مقدم رئیس مرکز نشر آثار امام خمینی، تابش رئیس بنیاد فارابی و علی موسوی گرمارودی نویسنده و مترجم قرآن، واعظ جوادی مدیر کل بنیاد اسراء از دیگر چهره های مطرح داخلی بودند که به گفته مدیر کمیته تشریفات در نمایشگاه امسال به طور ویژه از آنها استقبال شد و دیدارهای جداگانه هم برای آنها با رئیس نمایشگاه کتاب تهران ترتیب داده شد.

مدیر کمیته تشریفات نمایشگاه کتاب تهران همچنین از دیدارهای جداگانه رئیس این نمایشگاه با مارسلو ساچز رئیس نمایشگاه کتاب گوادالاخارا (مکزیک)، سفیر مکزیک، خانم فرنگیس رئیس بخش فرهنگی سفارت تاجیکستان، رنکر رئیس کتابخانه آکادمیک علوم اتریش، دکتر روتا عضو هیئت علمی انستیتو ایران شناسی اتریش، انصار کارامان جانشین بنیاد ملاصدرا در اتریش، عمار اماموچیچ مدیر میراث بنیاد معنویت و نوحا چامچیچ از دیگر چهره های فرهنگی بلوک شرق از بوسنی و هرزگوین، شویت کوی نماینده ویژه ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه و همچنین هیئت های فرهنگی از کشورهای روسیه، ایتالیا، مکزیک، چین، ژاپن، لبنان، رئیس نمایشگاه کتاب تونس و هیئتی ۱۰ نفره از رهبران کاتولیک خبر داد.

رضوانی همچنین با بیان اینکه نکات مهمی در دیدارهای داخلی و خارجی رئیس نمایشگاه کتاب در ۱۰ روز گذشته مطرح شده است، از مستندسازی تمامی این دیدارها برای استفاده های بعدی خبر داد.

همچنین به گفته رضوانی امسال در نمایشگاه کتاب تهران برنامه های مختلفی به عنوان روز استانها برگزار شد که از جمله آنها می توان به برنامه های روز البرز، سمنان، خوزستان، یزد، اصفهان، ایلام و گیلان اشاره کرد که عموما با حضور استانداران، مدیران کل، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نیز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رضوانی در عین حال به کم رنگ بودن حضور اعضای کابینه را در نمایشگاه کتاب تهران امسال اذعان کرد و با این وجود افتتاح نمایشگاه کتاب تهران را که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، از برنامه های مطلوب این دوره برشمرد.

رضوانی در پایان با اشاره به ساختمان مناسب سالن تشریفات که به نظر می رسد ساخت آن بسیار هم هزینه بر بوده است، گفت: سالن تشریفات توسط شهرداری تهران و به وسیله یکی از پیمانکارانی که انتخاب شده بود، ساخته شده است. طرح این سالن از سوی کمیته تشریفات ارائه شد اما هزینه های آن را شهرداری پرداخت کرده و قرار است برای نمایشگاههای بعدی از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و سایر نمایشگاههای بین المللی که در شهر آفتاب برپا خواهد شد، مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس