با گذشت یک هفته از حمله هوایی به یک اردوگاه متعلق به آوارگان سوری در مرز استان ادلب سوریه با ترکیه که موجی از محکومیتهای بین المللی را بر انگیخت، بررسی های بعمل آمده حکایت از آن دارد که پهپادهای بمب افکن ارتش آمریکا عامل این حمله بوده اند.

گروه بین الملل مشرق- با گذشت یک هفته از حمله هوایی به یک اردوگاه متعلق به آوارگان سوری در مرز استان ادلب سوریه با ترکیه که موجی از محکومیتهای بین المللی را بر انگیخت، بررسی های بعمل آمده حکایت از آن دارد که پهپادهای بمب افکن ارتش آمریکا عامل این حمله بوده اند.

آمریکا عامل حمله هوایی به اردوگاه آوارگان ادلب+عکس

بنابر گزارش خبرگزاری بین المللی "میدل ایست ای"، بررسی های کارشناسی نشان داد که این حمله از سوی پهپادهای شناسایی - رزمی "پریدیتور" ارتش آمریکا انجام شده است. این گزارش به نقل از منابع امنیتی ترکیه تاکید می کند که جزئیان این حمله کاملا محرمانه بوده و حتی سازمان امنیت ترکیه (میت) نیز از آن بی خبر بوده است. هدف از این حمله ترور " طه الرفاعی" از رهبران بلندپایه شبکه تروریستی - بین المللی القاعده بود که با موفقیت نیز انجام گرفته است. انتشار این خبر در حالی است که در پی این حمله هوایی، علاوه بر کاروان خودروهای حامل رهبر ارشد القاعده، چادرهای ساکنین اردوگاه نیز هدف بمباران قرار گرفته و تعدادی زن و کودک کشته شده بودند. سازمان های بین المللی حقوق بشر بدون ارائه هرگونه سندی دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم کرده بودند اما سخنگوی ارتش سوریه هرگونه نقش آفرینی در یان حله را بشدت رد کرده بود.

آمریکا عامل حمله هوایی به اردوگاه آوارگان ادلب+عکس

آمریکا عامل حمله هوایی به اردوگاه آوارگان ادلب+عکس

آمریکا عامل حمله هوایی به اردوگاه آوارگان ادلب+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس