کد خبر 571935
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

بر پایه برخی از روایات چهارصد زن هنگام قیام موعود (عج) ایشان را همراهی می‌کنند و اکثر آن‌ها در بخش بهداشت و درمان مشغول فعالیت اند.

به گزارش مشرق، با بررسی روایات درباره نقش زنان پیش و پس از ظهور حضور حجت (عج)، به نکات قابل توجهی دست می‌یابیم. هر چند طبق بعضی از روایات، اکثر پیروان دجال را یهود و زنان تشکیل می‌دهند، ولی در کنار آنان، زنانی مومن و عفیف نیز هستند که در حفظ عقیده خود سختکوش بوده از اوضاع پیش از ظهور بسیار متاثرند. برخی از زنان از ثبات قدم و روحیه جهادگرانه‌ای برخوردارند و هر جا که می‌روند با جنگ تبلیغاتی علیه دجال، ماهیت ضدانسانی او را آشکار می‌سازند.

 بر پایه برخی از روایات چهارصد زن هنگام قیام موعود (عج) آن حضرت (عج) را همراهی می‌کنند و اکثر آن‌ها در بخش بهداشت و درمان مشغول فعالیت می‌باشند. البته در روایات درباره تعداد زنانی که به هنگام قیام حضرت (عج) با او خواهند بود، اختلاف وجود دارد.

 برخی از روایات از سیزده زن نام می‌برند که هنگام ظهور حضرت حجت (عج) با حضرتش هستند و شاید آنان از کسانی هستند که از نیروهای ابدایی حضرت ولی عصر (عج)‌ اند. برخی از روایات نیز عدد زنانی را که به حضرت (عج) یاری می‌رسانند، هفت هزار و ۸۰۰ نفر ذکر کرده است و آنان زنانی هستند که پس از قیام، حضرت (عج) را همراهی و در کار‌ها به آن حضرت (عج) کمک می‌کنند.

 در کتاب «فتن» از ابن حماّد آمده است: تعداد مومنان به هنگام خروج دجال! دوازده هزار مرد و هفت هزار و هفتصد یا هشتصد زن هستند.

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «عیسی بن مریم در بین هشتصد مرد و چهارصد زن فرود می‌آید که آنان از بهترین ساکنان روی زمین و از صالح‌ترین مردمان گذشته هستند.»

امام پنجم (ع) می‌فرمایند: «به خدا سوگند سیصد و اندی نفر خواهند آمد و پنجاه زن در میان آنان است.»

مفضل بن عمر می‌گوید: امام ششم (ع) فرمودند: «همراه حضرت قائم (عج) سیزده زن هستند.» عرض کردم: آنان چه می‌کنند و چه نقشی خواهند داشت؟ فرمودند: «زخمی‌ها را مداوا می‌کنند و از بیماران پرستاری می‌نمایند؛ همچنان که همراه رسول اکرم (ص) بودند.»

گفتم: آن سیزده نفر را نام ببرید؟ حضرت (ع) فرمودند: «قنوا دختر رشید، اُمّ اَیمن، حبابه والبیه، سمیه مادر عمار یاسر، زبیده،‌ام خالد احمسیه،‌ام سعید حنفیه، صبّانه ماشطه و‌ام خالد جهنمی.»

در کتاب «منتخب البصائر» از دو زن به نام وتیره و احبشیه نام برده شده است که اصحاب و یاوران حضرت حجت (عج) شمرده شده‌اند. برخی از روایات نیز تنها به همراه بودن زنان با حضرت (عج) اکتفا کرده و تعدادشان را ذکر نکرده‌اند.

 این افراد هر کدام شایستگی‌هایی دارند، اما اکثر آنان در جهاد با دشمنان خدا از خود لیاقت نشان داده‌اند. برخی از آنان همچون صبّانه، مادر چند شهید بوده خود نیز با وضعی جانسوز به شهادت رسیده اند. برخی دیگر همچون سمیه در راه دفاع از عقیده اسلامی خود، سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کرده و تا پای جان از عقیده خود دفاع کرده‌اند و گروهی دیگر همچون‌ام خالد نعمت تندرستی پیکر را برای حفظ اسلام بر خود حرام کردند و جانباز شدند. گروهی دیگر همانند زبیده، زرق و برق دنیا و توانگری مادی، هرگز آنان را از اسلام باز نداشت بلکه برعکس از آن امکانات در راه عقیده استفاده کرده و به برپایی حج که یکی از مظاهر مهم اسلامی و از ارکان دین است، کمک کردند. بعضی دیگر افتخار دایگی رهبر امت اسلامی و تربیت فرزندانی لایق را داتند و خود نیز از معنویتی برخوردار بودند که زبانزد خاص و عام شدند. جمعی دیگر از خانواده شهیدانی هستند که خود پیکر نیمه جان انان را حمل کرده و با آنان سخن‌ها گفته‌اند.

برگرفته از کتاب نشانه هایی از دولت موعود


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس