کد خبر 571662
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

کارلوس کی‌روش امروز با هیات رییسه جدید فدراسیون فوتبال جلسه‌ای خواهد داشت تا درباره ادامه همکاری‌اش مذاکره کند.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش امروز با هیات رییسه جدید فدراسیون فوتبال جلسه‌ای خواهد داشت تا درباره ادامه همکاری‌اش مذاکره کند. مربی پرتغالی در بازگشت به ایران یک بار دیگر از جدایی می‌گوید و معتقد است امکاناتی که درخواست کرده، مهیا نشده است. او امروز قرار است خواسته‌هایش را با هیات رییسه جدید هم مطرح کند تا تکلیفش برای ادامه همکاری با تیم ملی مشخص شود. کی‌روش دوشنبه اولین جلسه‌اش را در بازگشت به تهران با مهدی تاج برگزار کرد، ولی حرف‌های او بعد از جلسه با رییس جدید فدراسیون فوتبال نشان می‌داد که کارلوس از روند مذاکرات راضی نیست. مربی پرتغالی در خروج از جلسه از رییس جدید فدراسیون فوتبال خواست که با استعفای او موافقت کند.

البته این اولین استعفای کی‌روش در ایران نیست. اولین بار او بعد از بازی با بوسنی در پایان مرحله گروهی جام جهانی بحث جدایی را مطرح کرد، ولی بعد از مذاکراتی طولانی قراردادش را تمدید کرد. بحث جدایی کی‌روش بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا هم مطرح شد، ولی مقرر شد او هدایت تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 را هم بر عهده داشته باشد. آخرین استعفای او به روزهای واپسین سال 94 برمی‌گردد که آن را به کفاشیان تقدیم و ماندنش را بسته به نتیجه انتخابات و تعیین تکلیف فدراسیون موکول کرد.

دیگر تقریبا همه می‌دانند که استعفاهای شفاهی کی‌روش، حکم اهرم فشار را دارد، هرچند گروهی معتقدند که این بار بحث جدایی جدی است، بخصوص اینکه او یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی الجزایر محسوب می‌شود. حالا او قرار است امروز دومین جلسه‌اش را با تاج برگزار کند تا تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص شود.

او درباره جلسه روز دوشنبه گفت: «در ابتدا این فرصت را داشتم تا تبریک خود را به آقای تاج عرض کنم. مطمئنا ایشان چالش‌های بزرگی پیش‌رو خواهد داشت، نه تنها از بعد توسعه فوتبال بلکه در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸. بخش دوم جلسه‌مان به صحبت راجع به دلایل و وقایعی که مرتبط با درخواست استعفای بنده می‌شد اختصاص داشت. حتی با وجود در نظر گرفتن عشق و تعهد بنده نسبت به فوتبال ایرانی، مخصوصا بازیکنانم، کادر زحمتکشم و مخصوصا هواداران دوست داشتنی فوتبال ایران به این نتیجه رسیدیم که برای حفظ بهترین منافع تیم ملی باید در آینده در دو مسیر جدا از هم حرکت کنیم. اتفاقاتی که در گذشته رخ داد تحت رهبری رییس سابق فدراسیون فوتبال و اعضای پیشین هیات رییسه به صورت شفاف معلوم کرد که فدراسیون نیازی به خدمات بنده ندارد. همینطور این اتفاقات که توسط رییس سابق فدراسیون و اعضای پیشین هیات رییسه صورت پذیرفت، نشان دهنده رفتارهای کاملا غیرمحترمانه‌ای است که دیگر برایم قابل قبول نخواهد بود. امیدوارم در جلسه بعدی ما که چهارشنبه خواهد بود بتوانیم یک توافق دوستانه و متقابلی را نهایی کنیم.»

کی‌روش در این مصاحبه انتقادات تند و غیرمنتظره‌ای از کفاشیان داشته و در عوض به تمجید از تاج پرداخته و این نشان می‌دهد که توافق او با رییس جدید فدراسیون کاملا محتمل است. پاسخ مهدی تاج به حرف‌های کی‌روش هم این احتمال را تقویت می‌کند. رییس فدراسیون می‌گوید: «ما باید درباره تیم ملی تلاش کنیم و مشکلات آنها را حل کنیم. کی‌روش یازده مورد را در هیات رییسه پیشین گفته بود و نمی‌شد به او گفت خواسته زیادی دارد. این درخواست‌ها منطقی بود و چون این درخواست‌ها حل نشده بود، او خیلی ناراحت بود. من حرف‌های او را گوش دادم و سه ساعت با هم صحبت کردیم. قرار شد چهارشنبه دوباره با هم صحبت کنیم. من قایل به این هستم که حفظ کی‌روش به نفع ماست و به دنبال این هستم. او سامانه‌ای را ایجاد کرده که به نفع فوتبال ماست.»

هر چه باشد امروز کی‌روش و تاج دور یک میز می‌نشینند و نگاه رسانه‌ها به خروجی این جلسه خواهد بود. البته پیش‌بینی خروجی این جلسه کار خیلی سختی به نظر نمی‌رسد!
منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس