کد خبر 571518
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۸

کارآگاهان پلیس فتا عاملان سه جرم سایبری را بازداشت کردند که با انگیزه‌های مختلف انتقام‌گیری و سرقت دست به تبهکاری زده بودند.

به گزارش مشرق، در پرونده اول فرد کینه‌جو که با مونتاژ تصاویر خصوصی مردی جوان روی فیلم مستهجن قصد انتقام‌گیری داشت توسط پلیس فتای خراسان‌رضوی شناسایی و دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر مونتاژ تصاویرش روی یک فیلم مستهجن و انتشار آن در شبکه اجتماعی تلگرام موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت. سرهنگ «اکبر آقابیگی» افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از یک‌سری بررسی‌های فنی با استفاده از سرنخ‌های دیجیتالی به‌جامانده متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

متهم ٣٨ساله در مقابل ادله و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن قبول بزه انتسابی اظهار کرد: در پی اختلافات قبلی با شاکی پرونده عکس‌هایش را با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری روی یک فیلم مستهجن مونتاژ و در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کردم فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به دستگاه قضائی تأکید کرد: هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس پنهان نمی‌ماند. درهمین‌حال سرپرست پلیس فتای استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی واتس‌اپ اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت کرده بود خبر داد. سرهنگ «حمیدرضا انصاری» تصریح کرد: پلیس فتای استان بوشهر در پی شکایت خانم جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و توهین و تهدید از سوی همسرش از طریق ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی موبایلی واتس‌اپ به خودش و خانواده‌اش، بلافاصله تیم تحقیقاتی تشکیل و وارد عمل شد.

وی افزود: در بررسی‌هایی که کارآگاهان مبارزه با جرایم سایبری کردند، مشخص شد؛ همسر وی که درحال‌حاضر جداگانه زندگی می‌کند و قصد طلاق دارد با ارسال پیام‌هایی توهین‌آمیز حاوی تهمت و افترا به اعضای خانواده‌اش، وی را تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی کرده است. سرپرست پلیس فتای استان بوشهر اظهار کرد: کارآگاهان این پلیس با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله مستندات مربوط را جمع‌آوری کردند و متهم ضمن هماهنگی با مقام قضائی به این پلیس فراخوانده شد. این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در وهله اول منکر هرگونه جرمی شد اما پس از ارائه شواهد و مستندات لب به اعتراف گشود و گفت: قبول دارم پیام‌هایی از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ به برادر همسرم و خانواده‌اش فرستاده‌ام ولی قصد هیچ‌گونه تهدید یا توهینی به هیچ‌کدام از آنها ندارم و به خاطر منصرف‌کردن همسرم از طلاق این عبارات را به کار برده‌ام و درحال‌حاضر نیز از کرده خود نادم و پشیمانم.

سرهنگ حمیدرضا انصاری افزود: پرونده تکمیل‌شده به همراه متهم برای سیر مراحل قضائی تحویل مراجع ذی‌صلاح داده شد. سرپرست پلیس فتای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی و استفاده از اینترنت فرصت مناسبی برای استفاده صحیح در راستای ارتقای علم و دانش است، متأسفانه برخی از افراد از این فضا برای انتقام و تهدید استفاده می‌کنند که پلیس فتا با این افراد مبارزه می‌کند و سعی دارد محیط فضای مجازی را برای هرگونه فعالیت صحیح و مثبتی امن و آرام نگه دارد این فضا دستمایه انتقام و شوخی و غرض‌ورزی نیست.

در سومین پرونده، رئیس پلیس فتای فارس نیز از دستگیری فردی خبر داد که با سوءاستفاده از اطلاعات بانکی مادرش، مبلغی بالغ بر ٢٧٠ ‌میلیون ریال را به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت کرده بود. سرهنگ «سیدموسی حسینی» گفت: با توجه به دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یک خانم میان‌سال، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان فارس قرار گرفت. وی با اشاره به اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس فتا، از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت: این فرد که فرزند شاکی است پس از دستگیری توسط پلیس، در تحقیقات فنی به موضوع اتهام اعتراف کرده و می‌گوید: مورد اعتماد مادرم بودم و همیشه تمامی رمزهای بانکی کارت‌های عابربانک را فقط من و مادرم می‌دانستیم.

وی ادامه داد: این جوان به دلیل اینکه چند سالی بوده که رؤیای تحصیل در یک کشور اروپایی را در سر داشته، چند روز پیش در اینترنت یک آگهی مبنی بر تحصیلات در خارج از کشور را مشاهده و با تصور اینکه خرید‌های اینترنتی غیرقابل پیگیری است، تصمیم به انتقال وجه از حساب مادرش به حساب آن فرد مورد نظر می‌گیرد. رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: با توجه به اعتماد کامل مادر به فرزند خود، رویارویی آنان به‌عنوان مجرم و متهم در پلیس فتا صحنه‌ای غیرمنتظره را به وجود آورد که بهت مادر را در پی داشت. سرهنگ حسینی از شهروندان درخواست کرد: به منظور پیشگیری از موارد این‌چنینی و فرصت‌طلبی افراد سودجو، رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار هیچ کس، حتی افراد خانواده قرار ندهند و با تغییر دوره‌ای رمزهای بانکی خود ضریب امنیت آن را بالا ببرند.
منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس