کد خبر 571117
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به حکم اخیر این ستاد در مورد اعلام محرومت ۶ ورزشکار دوپینگی گفت: به غیر از دو مورد امتناع از نمونه گیری، هیچ پرونده دیگری برای بررسی در نادو نیست.

به گزارش مشرق، رامین طباطبایی ضمن اشاره به نام و رشته ورزشکارانی که به خاطر امتناع از نمونه گیری در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) پرونده دارند، خودداری کرد و اظهارداشت: این دو ورزشکاران اسفندماه سال گذشته اقدام به این کار کردند و به همین دلیل برای آنها در نادو پرونده تشکیل شده است. به زودی جلسه رسیدگی به این دو پرونده نیز تشکیل شده و تصمیم گیری لازم در مورد آنها اتخاذ خواهد شد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه به غیر از هیچ پرونده دیگری از دوپینگی ها در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ نیست، در مورد برنامه کلی فعالیت های این ستاد توضیح داد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ای که ابتدای سال ۲۰۱۵ در نادو طراحی شد، افزایش نمونه گیری ها، تمرکز روی رشته های المپیکی و ورزشکارانی که برای کسب سهمیه آماده می شوند یا المپیکی شده اند را در دستور کار قرار دادیم. همچنین برای آگاه تر کردن ورزشکاران مان نسبت به دوپینگ و با استفاده از تجربیاتی کته از المپیک لندن داشتیم، بروشوری تخت عنوان «راهنمای ورزشکاران ویژه المپیک و پارالمپیک» به میزان ۱۰ هزار جلد تهیه کردیم و در اختیار فدراسیون های مختلف قرار دادیم تا اینگونه گامی برای افزایش آگاهی ورزشکاران، مربیان و مسئولان از قوانین مبارزه با دوپینگ برداشته باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تصریح کرد: دیگر اینکه با توجه به سیاستگذاری انجام شده در نادو مبنی بر نمونه گیری هوشمند و هدفمند از ورزشکاران، برای بسیاری ورزشکاران که به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه می کردند آموزش تک به تک و چهره به چهره داشتیم.

طباطبایی در ادامه یادآور شد: در راستای تمرکز روی رشته های المپیکی، در مورد سه رشته کشتیِ، تکواندو و وزنه برداری و البته تا حدی هم دو ومیدانی با توجه به حساسیت هایی که فدراسیون های جهانی آنها دارند، فعالیت های لازم در بخش آموزش و نمونه گیری را با وسواس و حساسیت بیشتری انجام دادیم.

وی به نامه ای که اخیرا از سوی کمیته بین المللی المپیک به کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف مبنی بر تاکید به ورزش پاک ارسال کرده است، اشاره کرد و گفت: اتفاقا تمام سیاست گذاری های نادو مواردی بود که در نامه موردنظر هم قید شده است. در هر صورت با دستور وزیر ورزش، آقای سجادی به عنوان رئیس نادو گزارشی از عملکرد دو ساله ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران تهیه کرده اند که برای IOC ارسال خواهد شد.

سخنگوی نادو ایران در پایان گفت: از سال ۲۰۱۰ که من با مجموعه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همکاری دارم، ایران در بازی های المپیک پکن و لندن، بازی های آسیایی و حتی رویدادهای رده سنی جوانان  کاروانی پاک داشته است. هدف و تلاش مان این است که برای بازی های المپیک ریو هم کاروانی پاک داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس