کد خبر 552823
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به ادعای فدراسیون دوومیدانی در خصوص موضوع دوپینگ یکی از ورزشکاران این رشته واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل خبر دوپینگ دونده کشورمان بر اثر مصرف ماده «ملدونیوم» منتشر شد؛ ماده‌ای که آژانس جهانی مبارزه با اخیرا آن را در فهرست مواد ممنوعه جای داده است.

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در واکنش به این مسئله عنوان کرد که دونده کشورمان از دوپینگ محسوب شدن مصرف ملدونیوم بی‌اطلاع بوده و نسبت به این موضوع اعتراض خواهد کرد.

دکتر رامین طباطبایی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم در واکنش به این موضوع اظهار داشت: هر ساله معمولاً دو لیست به سازمان‌های ملی مبارزه با دوپینگ کشورها از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) ارسال می‌شود؛ یک لیست مربوط به موادی که دوپینگ محسوب می‌شوند و لیست دیگر نیز درباره موادی که که در طرح پالایش قرار دارند.

وی افزود: ملدونیوم در سال 2015 در طرح پایش وادا قرار داشت و اکتبر سال گذشته میلادی بود که رسماً اعلام شد مصرف این ماده دوپینگ از ابتدای سال 2016 محسوب می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ادامه داد: ما به محض آنکه لیست مواد دوپینگی را دریافت کردیم، آن را به فدراسیون‌ها فرستادیم. همچنین لیست مواد ممنوعه روی سایت نادو و وادا قرار دارد و وظیفه خودِ ورزشکار و فدراسیون است که اطلاعات لازم را در این باره پیگیری کند. در واقع مسئول آگاهی از این مسئله ورزشکاران هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس