کد خبر 570634
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

یك روزنامه روسی نوشت: روسیه محدوده انجام عملیات نظامی در مناطق مجاور شهر رقه كه پایتخت تروریست های داعشی در سوریه شناخته می شود و همچنین دیرالزور را گسترش می دهد.

 به گزارش مشرق، روزنامه ماسكوفسكی كامسامولتس امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر همچنین افزود: احتمال دارد كه روسیه امكان تاسیس یك پایگاه نظامی در شهر تازه آزاد شده تدمر از اشغال داعش را در دستور كار داشته باشد.

این منطقه چندی پیش در عملیات زمینی ارتش و نیروهای مردمی سوریه و پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه از وجود تروریست ها پاكسازی شد.

در این گزارش به نقل از تارنمای خبری لنتارو آمده است: در یك فیلم انتشار یافته از سوی خبرگزاری فرانسه، محدوده و سیعی با سامانه های موشكی پانستیر در حال حصار كشی دیده می شود، ولی هنوز هیچ هواپیمای روسی در این منطقه مستقر نشده است كه احتمال دارد در آینده ای نزدیك چنین اقدامی صورت گیرد.

ژنرال ایگور كوناشنكوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیش از این امكان تاسیس پایگاه دوم نظامی این كشور در سوریه را تكذیب كرده بود.

رقه مركز اصلی فرماندهی داعش به شمار می رود كه با توجه به خارج بودن این گروه تروریستی و همچنین جبهه النصره از طرح آتش بس برقرار شده در سوریه، نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری می توانند به عملیات سركوب این گروه ها ادامه دهند.

روسیه از هفتم مهرماه سال گذشته براساس درخواست رسمی دولت سوریه با استفاده از بمب افكن ها و بالگردهای رزمی خود در پایگاه حمیمیم، مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را هدف قرار داده كه با همكاری ارتش سوریه بخش های وسیعی از مناطق تحت اشغال تروریست ها آزاد شده است.

روسیه اسفند ماه سال 94 پس از برقراری آتش بس در سوریه همزمان با خروج بخش اصلی نیروها، هواپیماها و تجهیزات جنگی خود از این كشور، اعلام كرد كه بمباران مواضع تروریست ها در چارچوب پشتیبانی هوایی از عملیات زمینی ارتش سوریه ادامه خواهد یافت.

روسیه افزون بر پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه محل انجام عملیات هوایی ضد تروریستی، یك مركز پشتیبانی دریایی در طرطوس كناره دریای مدیترانه در اختیار دارد كه از آن برای تامین نیازهای جنگی و تداركات نیروها و ناوهای خود در منطقه استفاده می كند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس