کد خبر 570466
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

دبیر کل امور خارجه پاکستان با مثبت ارزیابی کردن روابط آمریکا و پاکستان گفت: بزودی مسئله خرید جنگنده های «اف ۱۶» از آمریکا را حل می کنیم.

پاکستان همچنان درگیر خرید جنگنده های اف 16به گزارش مشرق، «اعزاز چودری» دبیر کل امور خارجه پاکستان اعلام کرد: پاکستان در مبارزه با تروریسم یکی از متحدان آمریکا در منطقه است و بزودی مسئله خرید جنگنده های «اف۱۶» از آمریکا را حل می کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در مبارزه با تروریسم صبر و بردباری فراوان و ایثار و از جان گذشتگی نشان داده ایم. ما می توانیم از جنگنده های «اف ۱۶» در مبارزه با تروریستها استفاده کنیم. اسلام آباد به مخالفت های اعضای کنگره آمریکا درباره عدم فروش و واگذاری جنگنده های «اف۱۶» به پاکستان اعتراض کرده است. نشیب و فرازهای زیادی در روابط اسلام آباد و واشنگتن وجود داشته است اما این دو کشور در مجموع روابط خوبی با هم داشته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: پاکستان از تروریسم در افغانستان به هیچ وجه حمایت نمی کند. برای برقراری امنیت در افغانستان تلاش کرده ایم و حامی برقراری امنیت در این کشور هستیم. برقراری امنیت در افغانستان ضامن امنیت و پایداری در منطقه است.

لازم به ذکر است آمریکا قرار بود ۸ فروند جنگنده «اف۱۶» در اختیار پاکستان قرار دهد و مقداری کمک مالی برای خرید این جنگنده ها از سوی دولت آمریکا در اختیارز اسلام  آباد  قرار داده شود اما نمایندگان کنگره آمریکا بدلیل عدم مبارزه  پاکستان با گروههای تروریستی بویژه گروه تروریستی «شبکه حقانی» با کمک مالی به این کشور مخالفت بعمل آوردند و اعلام کردند: پاکستان ممکن است این جنگنده ها را در جنگ بر علیه هند بکار گیرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس