کد خبر 570081
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

روزنامه نگار و نویسنده مطرح آمریکایی رویکرد دولت آمریکا درباره بحران سوریه را "پوچ" و "بی‌معنی" خواند و تاکید کرد دولت اوباما همچنان بر کنار رفتن اسد از قدرت اصرار دارد درحالی که همه شواهد و مدارک حاکی از پیروزی ارتش سوریه با کمک روسیه، ایران و حزب‌الله در جنگ و بقای بشار اسد در قدرت است.

 به گزارش مشرق، سیمور هرش، روزنامه نگار و نویسنده مطرح آمریکایی در گفت‌وگو با سایت خبری العهد در پاسخ به سوالی درباره سیاست واشنگتن در مورد سوریه در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیش بینی آینده غیر ممکن است آنچه می‌توانم در این مرحله بگویم این است که مسلما دولت اوباما (رئیس جمهوری فعلی آمریکا) همچنان برکنار رفتن بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) از قدرت اصرار دارد و این در حالی است که تمامی شواهد دال بر پیروزی ارتش سوریه با کمک روسیه، ایران و حزب الله در جنگ فعلی است و بشار اسد نیز در قدرت باقی خواهد ماند.

وی درباره اظهاراتش در کتاب "قتل اسامه بن لادن" درباره حمایت عربستان از تروریست‌ها و عدم اعمال فشار بر ریاض از سوی آمریکا گفت: هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه دولت اوباما عربستانی‌ها را برای توقف حمایت‌هایشان از گروه‌های مخالفان میانه رو سوریه تحت فشار گذاشته باشد، وجود ندارد و سیاست آمریکا در حمایت از مخالفان شورشی سوریه ادامه دارد.

هرش در کتاب "قتل اسامه بن لادن" فاش کرده بود عربستان به حمایت خود از گروه‌های افراطی در سوریه ادامه می‌دهد و این امر به دولت اوباما اجازه نمی‌دهد که عربستان را جهت توقف تجهیز این گروه‌ها به اسلحه، تحت فشار بگذارد.

این روزنامه نگار آمریکایی در ادامه درباره مساله کمک مالی عربستان به پاکستان و در پاسخ به سوالی درباره نگرانی ریاض از اطلاعاتی که احتمال داشت بن لادن در صورت بازجویی درباره ارتباطش با مسئولان عربستانی افشا کند، گفت: دولت عربستان میلیون‌ها دلار به فرماندهی نظامی پاکستان پرداخت کرد تا در عوض پاکستان، بن لادن را بازداشت نکرده و از وی بازجویی نکند. اما دشوار است این گونه نتیجه گیری کنیم که هدف عربستان ممانعت از بازجویی بن لادن توسط آمریکا درباره حامی مالی‌اش و علت این حمایت در روزهای قبل از حادثه 11 سپتامبر بوده باشد. هنوز دوستان من در دولت آمریکا درباره طرف‌های مختلفی که در این حملات نقش داشته‌اند، درک درستی ندارند و آنها مرددند که آیا واقعا کار بن لادن بوده یا محمد عطا و دوستانش در هامبورگ و این موضوع همچنان یک معماست.

هرش در چتی که پس از مصاحبه با العهد داشت گفت: آمریکا عاشق جنگ‌هایی است که پایانی ندارند و نمی‌تواند در آن پیروز شود، نفت مانع اصلی آمریکا از اعمال فشار واقعی بر عربستان است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس