کد خبر 569367
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴

رئیس اداره اجرای احکام منطقه ۶ شهرداری گفت: میراث فرهنگی تهران به دلیل تغییر کاربری ساختمان مسکونی به اداری باید ۶ میلیارد تومان عوارض و ۱۴ میلیون تومان جریمه بپردازد.

 به گزارش مشرق، شهریار عطری رئیس اداره اجرای احکام منطقه ۶ شهرداری تهران، درباره منع فعالیت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: از یک سال پیش بارها به مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرده‌ایم که بابت تغییر کاربری و تبدیل ساختمان این اداره کل از مسکونی به اداری باید مبلغ ۶ میلیارد تومان به شهرداری منطقه ۶ پرداخت می‌کردند ولی این کار انجام نشد تا اینکه به آنها علاوه‌بر این مبلغ، جریمه ۱۴ میلیون تومانی نیز تعلق گرفته است؛ باز هم درباره این موضوع نتیجه‌ای نگرفته و این بار با قرار دادن بلوک سیمانی، مانع فعالیت آنها شدیم.

وی ادامه داد: از یک جایی به بعد این تغییر کاربری نیاز به رأی ماده ۱۰۰ شهرداری دارد چرا که اگر یک ساختمان مسکونی به اداری تبدیل شد باید مبلغی را به عنوان عوارض به شهرداری می‌پرداختند تا شهرداری نیز پایان کار بدهد. این عوارض برای اداره کل میراث فرهنگی استان تهران که یک ساختمان مسکونی را به اداری تبدیل کرده، ۶ میلیارد تومان بوده است. در صورت عدم پرداخت این بدهی، باید آن ساختمان به مسکونی تبدیل می‌شد؛ منتها قابلیت مسکونی را ندارد چون بافت آن محدوده تغییر کرده باید عوارضی پرداخت می‌شد.

عطری تصریح کرد: مسئول اداره کل میراث فرهنگی تهران بابت این موضوع نزد شهردار منطقه ۶ آمده بود تا این مبلغ به صورت اقساط پرداخت شود و یا تخفیف‌‌هایی به آنها تعلق گیرد؛ این بار نیز قرار است نیوجرسی از جلوی اداره کل برداشته شود و ما دوباره یک ماه دیگر به آنها مهلت داده‌ایم تا عوارض خود را پرداخت کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس