کد خبر 569307
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از شکایت این صندوق از دولت به دیوان عدالت اداری به منظور دریافت طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش مشرق، شهاب‌الدین غندالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: این صندوق 20 سال است که در حال فعالیت بوده و اگر آن را زیر ذره‌بین گذاشته و نقد کنیم، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

وی افزود: در برنامه دوم توسعه، آموزش و پرورش موظف به تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان شد تا فرهنگیان شاغل به عضویت صندوق درآمده و تا 5 درصد از حقوق و مزایای ماهانه آنها کسر شده و به این صندوق واریز شود همچنین معادل آن را دولت در بودجه سالیانه اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در تدوین قانون پنجم توسعه تشخیص داده شد که به اختصاص سهم دولت نیازی نیست و این موضوع در قانون برنامه پنجم لحاظ نشد و هم اکنون دولت اعلام می کند از ابتدای سال 90 تکلیفی برای تخصیص سهم به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد.

غندالی ادامه داد: فلسفه صندوق ذخیره فرهنگیان این است که اگر 100 تومان فرد پرداخت می‌کند، 100 تومان نیز توسط دولت پرداخت شود و جذابیت صندوق به همین موضوع مربوط است.

وی تصریح کرد: تبصره 63 قانون برنامه دوم توسعه تکلیف کرده است که دولت باید سهم خود را پرداخت کند و براین اساس نامه‌ای را برای آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور ارسال کردیم تا از معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری شود و سهم صندوق ذخیره از منابع مالی دولت تامین شود اما پاسخی دریافت نکردیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: هم اکنون از دولت به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم تا سهم خود را دریافت کنیم و اگر دیوان به نفع ما رای دهد 700 میلیارد تومان طلب دولت پرداخت می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس