کد خبر 569233
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

راکت فالکون ۹ برای دومین بار طی کمتر از یک ماه اخیر پس از پرتابی موفق، فرود بی نقص دیگری را بر روی سکوی شناور مستقر در اقیانوس تجربه کرد.

راکت فالکون ۹ باز هم بی نقص فرود آمدبه گزارش مشرق، مهندسان شرکت اسپیس ایکس توانستند این راکت را پس از گذشت ۹ دقیقه از پرتاب آن از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال بر روی سکوی شناور روباتیکی فرود آورند.

اگرچه مأموریت این راکت پرتاب ماهواره ارتباطاتی JCSAT-۱۴ ژاپن به مدار زمین بود اما گویا فرود دقیق آن بر روی سکوی شناور روباتیکی مستقر در اقیانوس از اهمیت و هیجان بیشتری برخوردار بود.

راکت فالکون ۹ درحالی بر روی این سکو در اقیانوس اطلس فرود آمد که حدود ۳۲۰ کیلومتر از ساحل فاصله داشت.

یکی از ویژگی های چشمگیر این فرود، مستقر شدن آن دقیقا در دایره مرکزی سکوی شناور بود، حال آنکه هیچ کس دفعات نخست فرود آمدن راکت بر روی سکوی روباتیکی را فراموش نمی کند، زمانی که راکت یا با نوک به آن برخورد کرد و سکو را منهدم کرد و یا در مواردی که راکت فرود لرزانی داشت و در نهایت بر روی سکو سقوط کرد.

بدون شک فرود بی نقص شب گذشته این راکت نشان از پیشرفت خیره کننده اسپیس ایکس در این روند جدید دارد.

نخستین بار این شرکت توانسته بود که در راکت فالکون ۹ را در ماه دسامبر و درحالی که ۱۱ ماهواره را در مدار زمین مستقر کرده بود به سلامت بر روی سکوی شناور واقع در اقیانوس فرود آورد تا در این زمینه تاریخ ساز شود.

این فرودهای بی نقص بخشی از تلاش اسپیس ایکس برای توسعه سیستمهای پرتابی هستند که کاملا قابل بازیابی به شمار می آیند.

به باور الون ماسک، مرد همه کاره اسپیس ایکس، از این طریق می توان در هزینه های مربوط به پرتابهای فضایی صرفه جویی چشمگیری انجام داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس