کد خبر 568743
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۳

نخست وزیر ژاپن خواستار ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا شد.

به گزارش مشرق، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن روز پنجشنبه در جریان نشست خبری مشترك با دیوید كامرون در لندن، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تهدیدی علیه سرمایه‌گذاری خارجی در این كشور دانست و از رای دهندگان انگلیسی خواست كه به ادامه حضور كشورشان در اتحادیه اروپا رای دهند.

وی در این نشست خبری گفت: ژاپن مشخصا ترجیح می دهد كه انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند؛ ضمن آنكه عضویت انگلیس در این اتحادیه برای سرمایه گذاران ژاپنی در انگلیس بهتر است.
«شینزو آبه» تصریح كرد: بسیاری از شركت های ژاپنی صرفا به خاطر اینكه انگلیس شاهراه اتحادیه اروپا است در این كشور شركت ثبت می كنند.

نخست وزیر ژاپن خاطر نشان ساخت: در حال حاضر یكهزار تاجر و سرمایه گذاری ژاپنی در انگلیس فعالیت می كنند كه همین امر سبب ایجاد فرصت شغلی برای 140 هزار نفر در این كشور شده است.

اظهارات نخست وزیر ژاپن در حالی بیان می شود كه كمتر از دو هفته پیش باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا نیز در جریان سفرش به لندن ضمن حمایت از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا خاطر نشان ساخت كه خروج انگلیس از اتحادیه این كشور را به انتهای صف برای تجارت با آمریكا می برد.

رییس جمهوری آمریكا در نشست خبری مشترك با كامرون با بیان اینكه این مردم انگلیس هستند كه در همه پرسی 23 ژوئن بایستی در مورد حضور و یا عدم حضورش كشورشان در اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند، گفت: 'اما صادقانه بگویم با توجه به اینكه نتیجه این‌ همه پرسی چشم‌انداز همكاری‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برای واشنگتن مهم است.'

وی بابیان اینكه همه كشورها خواهان استقلال و تحكیم حاكمیت شان هستند، خاطر نشان ساخت: آمریكا بر این باور است كه از طریق عضویت در گروه‌هایی نظیر ناتو و یا گروه 'جی 7' بهتر می‌تواند امنیتش را تامین سازد.

باراك اوباما همچنین در پاسخ به سووال خبرنگاری كه پرسید آیا وی این را درست می داند كه در امور انگلیس (همه پرسی برگزیت) دخالت كند یا نه ؟، گفت: 'من نظرم را می دهم. مردم نباید از شنیدن سایر نظرات بترسند.'

دیوید كامرون نخست وزیر انگلیس برای اولین بار در سال 2013 خواستار ایجاد اصلاحاتی در شرایط عضویت كشورش در اتحادیه اروپا شد و گفت تنها در صورتی كه این اصلاحات اعمال شود از ادامه حضور كشورش در اتحادیه حمایت می كند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس