آسمان زرد یک وسترن کلاسیک است با شخصیت پردازی و تحلیل‌های روانشناسانه بسیار دقیق. خیلی از منتقدان معتقدند که در این فیلم،‌ مرز میان خیر و شر یا ترحم و بی‌رحمی نهفته در وجود آدم‌ها خیلی خوب به تصویرکشیده شده و به لحاظ کاراکتر پردازی، ‌هیچ ایرادی نمی‌شود به آن گرفت.

 گروه فرهنگی مشرق- فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «پائولت»، «روز هفتم»، «کفش های میرزا نوروز»، «ماه منیر»، «راز فانوس»، «عمومی خسیس من»، «ده رقمی»، «ستاره لورا و هیولاهای خیالی»، «عملیات مهد کودک»، «سرقت دوجانبه»، «سه کله پوک»‌‌، «شیر و عسل»، «رسم جنگجو»، «ملک سلیمان»،‌ «بازرس کی»، «کار آموز»‌، «کارآگاهان خصوصی»، «توربو»، «قطار چنای»، «جک و لوبیای سحر آمیز»، «رابین هود و شاهزاده دزدان»، «خورشید حجاز (آخرین پیامبر)»، «پسر آدم، دختر حوا»، «شتاب»، «سرزمین ماه»، «مردی که خیلی می‌دانست»، «مک فارلند» «یلدا»، «ناشناخته»، «یک جمع خوب» و «دریا سالار» در روزهای آخر هفته مصادف با عید مبعث، 16 و17 اردیبهشت ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.به گزارش مشرق از میان این همه فیلم سینمایی چند اثر برگزیده را به صورت ویژه باید دنبال کرد.

آخر هفته کدام فیلم های تلویزیون را باید تماشا کنیم؟
آسمان زرد

کارگردان: ویلیام ولمن
بازیگران : گریگوری پک، آن باکستر، ریچارد وید مارک، رابرت آرتور
محصول: آمریکا / 1949
رتبه در سایت IMDb: 7،6 از 10
فروش جهانی: اعلام نشده

یک وسترن کلاسیک است با شخصیت پردازی و تحلیل‌های روانشناسانه بسیار دقیق. خیلی از منتقدان معتقدند که در این فیلم،‌ مرز میان خیر و شر یا ترحم و بی‌رحمی نهفته در وجود آدم‌ها خیلی خوب به تصویرکشیده شده و به لحاظ کاراکتر پردازی، ‌هیچ ایرادی نمی‌شود به آن گرفت. داستان از جایی شروع می‌شود که هفت یاغی قانون شکن به سرکردگی استرچ به بانکی دستبرد می‌زنند و برای فرار، ‌به سوی نمک زارهای آریزونا می‌روند. در راه به شهر متروک «آسمان زرد» می‌رسند که تنها ساکنان آن، میک و پدربزرگش هستند که دنبال طلا می‌گردند. آنان تحت تأثیر میک و طلا دگرگون می‌شوند و پس از درگیری میان گروه، ‌استرج بار دیگر به سراغ بانک می‌رود، اما این بار قصد دیگری دارد و ... شبکه نمایش این هفته باکس مخصوص سینما کلاسیک‌اش را به فیلم‌های فرانسوا تروفو و فیلم‌های وسترن اختصاص داده بود.

آخر هفته کدام فیلم های تلویزیون را باید تماشا کنیم؟

پائولت


کارگردان: ژروم انریکو
بازیگران: برنادت لافونت، کارمن مائورا، دومنیکو لاوانانت
محصول: فرانسه / 2012
امتیاز در IMDb: 6،6 از 10
فروش جهانی: 29 هزار دلار
فیلم کمدی از سینمای فرانسه که مناسب روزهای تعطیل آخر هفته است. پائولت نام پیرزنی تنها است که با حقوق مستمری شوهر مرحومش زندگی می‌کند. دخترش با یک افسر پلیس ازدواج کرده. پائولت روابط چندان خوبی با دختر و دامادش ندارد زیرا همیشه دوست داشت دخترش با مرد ثروتمندی ازدواج کند. دامادش از او می‌خواهد تا در پیدا کردن قاچاقچیان محل با پلیس همکاری کند واو می‌پذیرد. و به این ترتیب روابط خوبی بین او و دختر و نوه‌اش برقرار می‌شود. پائولت با فروختن مواد  به صورت شیرینی کم کم در میان قاچاقچیان نفوذ کرده تا جایی که سر دسته اصلی باند را هم شناسایی می‌کند و همگی آنها را تحویل پلیس می‌دهد که ... فیلم‌هایی که در مورد پیرزن‌های فانتزی است همیشه طرفداران بسیار زیادی دارد. این فیلم توانسته نظر بسیاری از منتقدین را جلب کند و نباید دیدن آن را از دست داد.


آخر هفته کدام فیلم های تلویزیون را باید تماشا کنیم؟


رابین هود و شاهزاده دزدان

کارگردان: کوین رینولدز
بازیگران:‌کوین کاستنر ، مورگان فریمن،‌مری الیزابت
محصول: آمریکا/1991
 رتبه در سایتIMDb : 6،9 از 10
فروش جهانی : 165 میلیون
داستان «رابین هود» ‌تا به حال بارها در فیلم‌های مختلفی به تصویر کشیده شده اما هر کدام از این فیلم‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در فیلم که رنولدز کارگردانی کرده، ‌رابین اشراف‌زاده‌‌ای است که از پدرش قهر کرده و به کاشانه خودش برگشته. توی این فیلم، دشمن شماره یک رابین هود،‌داورغه ناتینگهام است و از شاهزاده جان هم  خبری نیست. اصلا هم اشاره‌ای به درگیری‌های سیاسی میان خوانین و دهقانان نمی‌شود. این فیلم 20 سال بعد از داستان اصلی رابین هود اتفاق می‌افتد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که رابین هود 20 سال پس از شورش و درگیری‌اش با شاهزاده جان دوباره به شروود برمی‌گردد و متوجه می‌شود ماریان در محلی دورتر از مکان اصلی زندگی خود روزگار می‌گذراند. دیدار دوباره آنها باعث خلق اتفاقات تازه‌ای می‌شود.

آخر هفته کدام فیلم های تلویزیون را باید تماشا کنیم؟


عملیات مهد کودک


کارگردان: فرزاد اژدری
بازیگران:
علیرضا خمسه،‌شمسی فضل اللهی، حسام نواب صفوی و مریم سعادت
محصول : ایران / 1391
حاشیه: در اکران سینمایی شکست خورد.
فرزاد اژدری از جمله کارگردانانی است که سعی دارد به شکل تخصصی در حوزه سینمای کودک فعالیت کند، او کارش را با فیلم «سلام بر فرشتگان» فیلمی که به خاطر فضای فانتزی‌اش از تکنیک ویژوال افکت بهره زیادی برده بود اما مورد استقبال قرار نگرفت،‌ او بعد از این فیلم عملیات مهد کودک را در همان حال و هوا ساخت،‌ فیلمی که داستانش درباره تعدادی کودک است که برای جلب توجه والدینشان تصمیم می‌گیرند نقشه‌ای را طراحی و عملی کنند که پدر و مادرشان در موقعیتی ویژه قرار دهند تا به آنها بیشتر توجه کنند. اژدری در این فیلم هم برای اجرا و طراحی عملیات بچه‌ها از تکنیک ویژوال افکت استفاده زیادی کرده،‌ اما فقر داستان موجب شده تا همه تکنیک‌هایی که برای ساخت فیلم به کار رفته زیاد به چشم نیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • mohammad ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    من متوجه نمى شوم اگر امريکا بد است چرا فيلم هايش از رسانه جمهورى اسلامى پخش مى گردد!
  • مبارز ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    چون خودمون فیلم نداریم.
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    حق با شما است. دلیل ندارد محصولات فرهتنگی آمریکایی را که در تضاد با اسلام و فرهنگ ما هستند به مردم عرضه کنیم و فکر کنیم با چند تا سانسور مشکل حل شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس