با تایید شورای نگهبان، مصوبه مجلس در خصوص در اولویت قرار گرفتن وام ازدواج و افزایش مبلغ آن از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با بازپرداخت 4 ساله از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز بانک‌ها، به قانون کشور در بودجه سال 1395 تبدیل شد.

گروه اقتصادی مشرق - با تایید شورای نگهبان، مصوبه مجلس در خصوص در اولویت قرار گرفتن وام ازدواج و افزایش مبلغ آن از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با بازپرداخت 4 ساله از محل سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز بانک ها، به قانون کشور در بودجه سال 1395 تبدیل شد.

تبصره الحاقی شماره 13 بودجه 1395 در خصوص وام ازدواج در حالی توسط شورای نگهبان به تایید رسید که با مخالفت شدید دولت و بانک‌ها مواجه شده بود.

بر اساس این تبصره، به‌منظور حمايت از ازدواج جوانان، بانك مركزي موظف است كليه بانكها و مؤسسات اعتباري كشور را ملزم كند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاري در پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه مشاركت كرده و تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولويت نخست پرداخت قرار دهد.

مطابق این قانون، تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج براي هريك از زوجين از سه ميليون تومان به ده ميليون تومان با دوره بازپرداخت چهارساله افزايش مي‌يابد. 

بانك مركزي نیز موظف است اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج را به‌نحوي مديريت كند كه تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پايان هر ماه كمتر از پنجاه هزار نفر باشد.

بانك مركزي همچنین وظيفه نظارت بر اجراي اين قانون و جريمه بانكهاي متخلف در اين زمينه را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • iman ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    همون نفری 3تومنش کلی تو نوبتن و بانک ها میگن اعتبار نیست دیگه 10تومنو .....
  • ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    بابا این کارها را نکنید، دولت را دوباره عزا دار نکنید؟ نمی دانم چطور نوبت فقرا می شه دولت عزادار میشه؟ مثل یارانه ها؟
  • سورنا ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    خیییییییییییییییییییییییلی خوشحال شدم انگار دنیارو دادن بهم ایشالا خیر ببینه شورای نگهبان و تمامی عزیزانی که کمک کردن این مصوبه تایید شه
  • پری ترشیده ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    ای کاش منم یک همسرتحصیل کرده و متفکر و نظریه پرداز و اسلام شناس و خوشتیپ و جذاب و خوش اخلاق و خوش صدا و ورزشکار وباتقوا و ولایتمدار داشتم
  • علی ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    سلام وعرض ادب از دوستان اگر کسی خبر داره که این وام ده میلیونی ازدواج اجرایی میشود یا نه لطفا اطلاع بدن
  • فرزاد ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    لطفا زمان دقیق اجراشو بگید تکلیفمونو بدونیم واقعا خیلی گرفتاریم
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد، گه دانه دانه!!!!!!!! ببخشید، قصد اهانت نداشتم، ضرب المثل قدیمی که گفتم. منظورم اینه که خیلی امیدوار نباش، از این حرفا زیاد میزنن!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    خخخخخ
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    خواهشمندم اجرایی کنید هر جه زود تر تکلیف این جوانان روشن بشه بعده خدا چشم به دست کار به دستان دولت هستیم
  • فایزه ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام بر دوستان عزیز بالاخره وام ازدواج 10 میلیونی اومد توحسابم، خداوکیلی یه ماه نشد، و به جون مامانم پارتی جز خدا نداشتم. هنوز باورم نمیشه، به هم دوستان سفارش می کنم: گرفتن وام ازدواج از یه شعبه با شعبه دیگه فرق می کنه ، مدارکی هم که بانک ها می خوان با هم فرق داره، سعی کنین قبل از انتخاب بانک درمورد شعبه که میخواین ازش وام بگیرین تحقیق کنین ، البته من شانسی انتخاب کردم، برین با رئیس بانک صحبت کنین و بگین ما مدارک دادیم چند وقت بعد وام میاد تو حسابمون، من که خداییش سه شنبه رفتیم امضا ها رو زدیم و شنبه هفته بعد(4 روزه) پول توحسابم بود، واقعا به بانک ملت که چنین روسای شعبه خوبی داره که کار مردم و راه میندازن،باید آفرین گفت. خدا خیربده به کلیه کارکنان شعبه پنجم نیرو هوایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس