مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه با تاکید براینکه سیر نزول داعش از نظر فکری، اعتقادی، میدانی و عملیاتی آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد امسال، سال پایان و در هم پیچیده شدن داعش و تکفیری‌ها در منطقه باشد.

امیدواریم امسال، سال در‌هم پیچیده شدن داعش باشدبه گزارش مشرق، سردار مسجدی در یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای کارگر کاشان، با بیان اینکه در سوریه شرایط سختی حاکم بود و 3 جریان اصلی تکفیری داعش، جبهه النصره و احرار الشام وارد این منطقه شده بودند، اظهار داشت: این 3 گروه از این نظر که ضدتشیع، ضدعلوی‌ها و ضد حرمین شریفین هستند، همه در برابر نابودی شیعه هم‌عقیده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت بشار اسد در حال سقوط در سوریه بود و تکفیری‌ها، بسیاری از مناطق سوریه را اشغال کرده و وارد دمشق شدند، افزود: تکفیری‌ها بخش‌های زیادی از پایتخت سوریه را اشغال کردند که اگر دولت سوریه سقوط می‌کرد و منطقه آن‌ها به دست احرار الشام و جبهه النصره می‌افتاد، ارتباط بین ایران و جبهه مقاومت و نیز ارتباط بین لبنان و فلسطین قطع می‌شد. در این صورت حزب‌الله در لبنان محصور می‌شد و شرایط بسیار سخت و مشکلی به وجود می‌آمد به همین دلیل تکفیری‌ها برای نابودی دولت سوریه آمدند تا این دولت را ساقط کنند.

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه دولت بشار اسد تاکنون با تدابیر خود و همکاری مستشاری سپاه حفظ ‌شده است، خاطرنشان کرد: جبهه جنگ با ورود ایران پاک‌سازی و دمشق نیز آزاد شد همچنین در ماه‌های اخیر روس‌ها با جبهه مقاومت هم‌پیمان شدند و ارتش سوریه نیروی جدید تشکیل داد.

وی ادامه داد: مجاهدین لبنان، افغانستان و عراق در منطقه سوریه که جهاد خود را حق و باطل اعلام کردند، وارد سوریه شدند و با ارتش سوریه هم‌پیمان گشتند، همچنین با حمایت‌های صورت گرفته جبهه جنگ کنترل‌‌شده پیش رفت و داعشی‌ها و جبهه النصره مناطق مختلفی را از دست دادند.

سردار مسجدی تصریح کرد: در حمله تکفیری‌ها به عراق، آنان به دروازه‌های سامرا نزدیک شدند و عراق در آستانه سقوط بود که سپاه  به کمک ارتش عراق رفت تا بحران به وضعیت مطلوبی رسید؛ امروز سامرا، نجف، کربلا، کاظمین و مناطق کردنشین با همکاری پیش‌مرگان کُرد از وجود تکفیری‌های داعش پاک‌سازی و امنیت خوبی در این مناطق برقرار است، ولی دو منطقه موصل و بخش‌هایی از استان الانبار مانند فلوجه هنوز در اشغال تکفیری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دشمن ما یک دشمن اعتقادی و عقیدتی است، تاکید کرد: سیر نزول داعش از نظر فکری، اعتقادی، میدانی و عملیاتی آغاز شده است.

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران در خاتمه با بیان اینکه امروز جبهه سوریه و عراق خط مقدم جمهوری اسلامی و دفاع از حریم این نظام اسلامی است ابراز امیدواری کرد امسال، سال پایان و در هم پیچیده شدن داعش و تکفیری‌ها در منطقه باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس