براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، وظایف دولت به منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی تعیین شد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم بخشی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، ماده الحاقی 36 این لایحه را تصویب کردند.

طبق ماده 36 لایحه تنظیم بخشی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، به‌منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی:

1- سازمان هواپیمایی و شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چارچوب اساسنامه‌ای که حداکثر ظرف مدت یک‌ ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد اداره می‌شود.

2- اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری(هزینه‌ای و سرمایه‌ای) از محل درآمدهای اختصاصی، کمک‌‌‌ها و سایر درآمدهایی که براساس تعرفه مصوب شورای‌ عالی هواپیمایی با رعایت مواد (38) و (39) قانون محاسبات عمومی کشور وصول شود، تأمین می‌گردد. کسری اعتبار پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با مبادله موافقت‌نامه کمک زیان در قانون بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌گردد.

3- صددرصد درآمدهای شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور اعم از فروش خدمات و دارایی‌های شرکت اختصاصی است و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور برای اجرای مأموریت‌های شرکت از جمله نوسازی سامانه‌های ناوبری هوایی و توسعه فرودگاه‌های کشور هزینه می‌شود.

4- سازمان و شرکت فرودگاه‌های کشور مشمول ماده(5) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1/2/1394 است.

5- مطالبات شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور، موضوع تبصره(2) ماده(87) قانون اصلاح ماده(87) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب 18/11/1390 و ماده(55) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم‌الاجراء می‌باشد و براساس آیین‌نامه اجرائی که حداکثر ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد شرکت مذکور و تأیید وزراتخانه‌های راه و شهرسازی و وزارت دادگستری می‌رسد، قابل وصول می‌باشد.

تا تصویب آئین‌نامه مزبور احکام این ماده توسط مأموران اجرای احکام دادگستری اجراء می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس