کد خبر 566868
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

تارنمای شبكه انگلیسی اسكای نیوز امروز (دوشنبه ) اعلام كرد فرماندار ایالت جورجیای آمریكا در روزهای آتی در مورد لایحه حمل سلاح در مراكز آموزش عالی و دانشگاه ها این ایالت تصمیم گیری می كند.

 به گزارش مشرق، اسكای نیوز افزود: در صورت تصویب این لایحه، جورجیا نهمین ایالت آمریكا خواهد شد كه افراد 21 سال به بالا چنین اجازه ای می یابند.

تیراندازی های 9 سال پیش دانشگاه ویرجینیا تِك كه منجر به جان باختن 32 نفر شد، موجب شده است در برخی از دانشگاههای ایالت جورجیا تمرین های آمادگی دفاعی انجام شود و دانشجویان نحوه برخورد با تیراندازی مهاجمان را آموزش بینند.

اسكای نیوز اضافه كرد كه با توجه به پیشینه تیراندازی در دانشگاههای آمریكا، چنین تمهیداتی لازم و بدیهی است؛ با این حال دانشگاههای دیگر در این زمینه بسیار عقب بوده و چاره ای برای سناریوهای احتمالی و امكان جلوگیری از تیراندازی و محافظت از دانشجویان در برابر آنها نیندیشیده اند.

حوادث تیراندازی در اماكن عمومی همچون مراكز آموزشی و تفریحی در آمریكا به دلیل آزادی خرید و حمل سلاح مسبوق به سابقه است و یكی از معضلات امنیت داخلی این كشور به شمار می رود.

نتایج پژوهش دانشكده بهداشت عمومی «هاروارد» در دانشگاه «نورث ایسترن» آمریكا نشان می دهد وقوع كشتارهای عمومی در آمریكا بین سال های 2011 تا 2014 میلادی سه برابر شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس