در دو روز پیش از انتخابات هم ایندیانا شاهد حواشی بودیم که بخش مهم و اصلی آن مربوط به دانلد ترامپ می‌شود. کروز و هیلاری هر دو به ترامپ حمله کردند و ترامپ هم کروز را فاقد صلاحیت مبارزه با خود دانست.

گروه بین‌الملل مشرق - در طی دو روز اخیر، شاهد اتفاقات جدیدی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودیم. اما ترامپ مثل غالب اوقات، سهم بسیاری از این حواشی داشت. کروز، مدعی شد که انتخابات ایندیانا را فتح خواهد کرد و کلینتون هم در سخنرانی خود، ترامپ را محکوم کرد. همچنین سندرز سخن از امید به میان آورد و راز موفقیت هیلاری را حمایت وکلای غیرمتعهد از وی خواند.

حمله کلینتون به ترامپ و تداوم اعتراضات علیه وی


ترامپ: کروز هیچ شانسی در ایندیانا ندارد
تنها امید مخالفین جمهوریخواه ترامپ، پیروزی کروز در انتخابات فردا در ایندیاناست. اگر کروز موفق شود که در ایندیانا پیروز شود، در واقع مانع بزرگی بر سر راه دستیابی ترامپ به 1237 رای ایالتی مورد نیاز برای ورود به دور نهایی ایجاد کرده است. هم‌اکنون، ترامپ با 996 رای، فقط 241 رای نیاز دارد تا به پیروزی نهایی برسد و بدین ترتیب، دیگر کنوانسیون حق انتخاب برگزار نخواهد شد. از طرفی، هنوز 10 ایالت برای جمهوریخواهان باقی مانده است. از این 10 ایالت، 5 مورد آن 5 ایالت ماه می و 5 ایالت دیگر در شب سرنوشت‌ساز 7 ژوئن انتخابات را برگزار می‌کنند.

ترامپ و کلینتون؛ فاتحان نظرسنجی ایالت محافظه‌کاران

ایالت ایندیانا، دچار وضعیت مشخصی است. در سمت مرز با شیکاگو و در مرز با ایلینوآ دچار بحران مشاغل است و در «گری» که بزرگترین شهر این ایالت است، 20 درصد از مردم، دیپلم ندارند. در جنوب این ایالت، تمایلات محافظه‌کارانه بیداد می‌کند و «کاپرهد»های ایندیانایی هنوز به شدت با مفهوم ایالات متحده در مبارزه‌اند. یکی از اقبال‌های ترامپ در ایندیانا اینست که دو مرتبه با سرمایه‌گذاری در زیرساختهای شهر گری، کمک بسیار شایانی به این ایالت کرد. در واقع اگر مسئله بدقولی وی برای ساخت یک هتل در این ایالت در سال 2005 را ندیده بگیریم، اهالی ایندیانا او را ناجی اقتصادی می‌دانند. طبق نظرسنجی عمومی پیش از انتخابات که ساعاتی پیش در ایندیانا برگزار شد، کروز با آرای 33 به 40، از ترامپ عقب است.

حمله کلینتون به ترامپ و تداوم اعتراضات علیه وی


 چند روز قبل، دیداری بین ترامپ و پیشکسوتان ورزشی ایندیانا صورت گرفت که وی از «بابی نایت» یکی از اسطوره‌های بسکتبال که اهل این ایالت است، تقدیر کرد. ترامپ در سخنرانی خود در ایندیانا گفت: «کروز بیهوده تلاش می‌کند. او، هیچ شانسی در مقابل من ندارد». کروز، تمام امید خود برای شکست ترامپ در ایندیانا را بر روی محافظه‌کار بودن مردم این ایالت متمرکز کرده است. هم‌اکنون ستاد کروز 4 میلیون دلار صرف تبلیغات در این ایالت کرده است و این در حالی است که ترامپ 960 هزار دلار صرف تبلیغات تلویزیونی در این ایالت نموده است.

حمله کلینتون به ترامپ و تداوم اعتراضات علیه وی

ترامپ و باب نایت


کلینتون: ترامپ از مرحله پرت است
هیلاری کلینتون در جدیدترین گفتگوی خود با جک تَپِر -مجری سی ان ان- اظهار داشت: «من مردهای پرت از جنس ترامپ را خوب می‌شناسم و پیش از این با آنها زیاد سر و کله زدم. آنها نمی‌دانند که چه می‌کنند و چه می‌گویند. برای همین، من درکشان می‌کنم. سپس تپر از وی پرسید که نظرش در مورد اینکه ترامپ مدام از صفت «منحرف» در مورد او استفاده می‌کند و بارها مدعی شده که از کارت زن بودنش استفاده می‌کند و زندگی شخصی افتضاحی هم دارد چیست. کلینتون در پاسخ گفت: «پاسخی به این حرف‌ها ندارم». «آماندا رنتریا» مدیر سیاسی ستاد کلینتون نیز در گفتگویی دیگر اظهار داشت: «زبان ترامپ، زبان تفرقه است و این زبان در سیاست هیچ جایگاهی ندارد».

ترامپ و کلینتون؛ فاتحان نظرسنجی ایالت محافظه‌کاران

سندرز: امید دارم
از طرف دیگر، برنی سندرز تنها رقیب هیلاری دیروز اعلام کرد که امید بسیاری به ایندیانا دارد و در ادامه اظهار داشت: «کلینتون تا قبل از جولای که زمان کنوانسیون حق انتخخاب است به پیروزی نمی‌رسد. اگر لطف وکلای غیرمتعهد به او نبود، الان در این جایگاه قرار نداشت. طبق ادعای آسوشیتدپرس، هم‌اکنون هیلاری کلینتون با کسب مجموعا 2165 رای ایالتی 91 درصد راه را رفته و فقط 218 رای کم دارد. نظرسنجی ایندیانا پیش از انتخابات در این ایالت نشان می‌دهد که سندرز 46 به 50، از کلینتون عقب است.

کروز: نمی‌گذارم ترامپ پیروز شود
تد کروز که تنها امید وی متوقف کردن ترامپ در ایندیاناست، در سخنرانی اخیر خود در جمع طرفداران، به همراه «کارلی فیورینا» نامزد سابق جمهوریخواهان که در همان ابتدا و پس از حملات شدید ترامپ از انتخابات کنار کشید وارد سالن شد. ظاهرا کروز با فیورینا توافق کرده که حامیان وی حمایت تام قد از سناتور تگزاسی به عمل بیاورند.

از چالش ترامپ در ایندیانا تا حمله کلینتون به وی


منابع:

http://www.theguardian.com/us-news/2016/apr/30/trump-cruz-indiana-republican-primary-delegates-needed

http://edition.cnn.com/2016/04/29/politics/hillary-clinton-donald-trump-off-the-reservation/index.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/01/clinton-at-naacp-dinner-dont-let-progress-fall-to-trump.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/02/cruz-determined-to-win-indiana-and-more-sanders-now-eyes-contested-convention.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهاب ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    تد کروز، لوسیفر انسان نما هیچ شانس نداره. گروه نفتیها و مجتمع نظامی صنعتی به تاریخ سپرده میشن.
  • ترامپ ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    من رای میاورم
  • اصغر ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    ترامپ ترامپ هی هی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس