ناامیدی «عبادی» از تغییر در ایران، گرانی خودرو با مصوبه شورای رقابت، ساعت صفر آزادسازی فلوجه نزدیک است و... از مهمترین عناوین خبری روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری یکشنبه 12 اردیبهشت ماه به شرح زیر است:

سیاسی

ناامیدی «شیرین عبادی» از «تغییر» در ایران

نگاهی به ویترین روزانه مشرقدر حالی‌که  دومین دور از انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی به پایان رسیده است، «شیرین عبادی» از همراهان فتنه و ضد انقلابیون متواری از کشور و پناهنده شده در لندن، در گفت‌‌وگو با نشریه انگلیسی «آی‌بی‌تایمز» مدعی شد که با وجود ائتلاف میانه‌روها و اصلاح‌طلبان  و کسب اکثر کرسی‌های مجلس، بازهم امید کمی برای تغییرات در ایران می‌رود.

 شورای نگهبان به لايحه بودجه سال۱۳۹۵ ایراد گرفت

شورای نگهبان با اعلام ابهام در بندهای دو تبصره از لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور نظر خود را نسبت به مصوبه مجلس اعلام کرد.

سخنان روحانی با طعم دلواپسی!

نگاهی به ویترین روزانه مشرقمهدی فضائلی کارشناس مسایل سیاسی درباره اظهارات اخیر حسن روحانی در رابطه با بی اعتمادی با آمریکا نوشت: توقع ما از جناب روحانی آن است که مطابق گفته های خود، به دولت و نظام امریکا که مستکبر است،ظالم است،به هیچ چارچوبی اعتنا نمی کند و با او مشکلات داشته، داریم و خواهیم داشت اعتماد نکنند و این جملات را نه فقط در مقام تصفیه حساب سیاسی با دولت قبل بلکه صادقانه در عمل به اثبات برسانند.


نتایج انتخابات مجلس از نگاه رسانه‌ها

با پایان پرونده انتخابات مجلس، امروز روزنامه های کشور به تحلیل نتایج انتخابات پرداختند؛اما سابقه سیاسی منتخبان نشانه آن است که نمی توان براساس فهرست های انتخاباتی برنده انتخابات را مشخص کرد.


فرهنگی


سخنگوی‌ارشاد: حج تمتع امسال بعید است

سخنگوی وزارت ارشاد اظهار داشت: با تاخیر تعمدی عربستان در اعلام برنامه‌ها بعید می‌دانم برنامه حج امسال برای زائران ایرانی برگزار شود. با این اتلاف وقت و قراردادهایی که بلاتکلیف مانده و بسته نشده امسال مراسم حج نخواهیم داشت.

گران‌ترین کنسرت‌های ایرانی کدامند؟

قیمت‌گذاری بلیت‌های کنسرت در ایران از ضابطه خاصی تبعیت نمی‌کند و تهیه کنندگان کنسرت‌ها، به تشخیص خودشان و بدون هیچ ضابطه قانونی،‌ قیمت بلیت کنسرت‌ها را بالا و پایین می‌کنند. به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌های اشتباه، موسیقی رفته رفته به سمت مجلل شدن نیل پیدا کرده و جمعی از علاقه مندان به موسیقی که درآمد بالایی ندارند، عملا از حضور در کنسرت‌ها محروم هستند و متاسفانه صندلی‌های سالن اجرای موسیقی کم کم دارد مخاطبانی خاص با استطاعت مالی بالا پیدا می‌کند.

کتک‌خوردن به خاطر شباهت به بازیگر معروف +عکس

 «ماریو لیکاتو» نام فردی است که مدعی شده به دلیل شباهت ظاهری به «شیا لابوف» بازیگر سرشناس سینما، در یک ایستگاه مترو مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
«لیکاتو»ی 26 ساله سپس عکسی از خود در حال تماس تلفنی با «لابوف» که در حال دلجویی از او بوده، در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده است.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق

 تفاوت روزي مردم با عدالت خدا چگونه سازگار است؟

پرسشی که ممکن است ذهن بسیاری از مردم را درگیر کند این است که: آیا ایجاد تفاوت از نظر روزي در میان مردم با عدالت خداوند سازگاری دارد؟ برای پاسخ به این سوال اینجا کلیک کنید.


اقتصادی

 60 درصد کارگران ساختمانی بی‌کارند

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کارگران ساختمانی بیکار هستند.

 نکات امنیتی چک پول ۵٠ هزار تومانی

گزارش های دریافتی حاکی از ورود 50 هزار تومانی تقلبی است.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق

گرانی دوباره خودرو با مصوبه شورای رقابت +جدول

مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو اجرایی شد و گرانی خودرو بار دیگر با مجوز این شورا کلید خورد به طوری که قیمت تندر۹۰ بیش از ۸۵۷ هزار تومان افزایش یافت.

 چرا روحانی نمی‌تواند یارانه‌ پولدارها را حذف کند؟

آقای روحانی به‌عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در زمان انتخابات به‌شدت از شیوه‌ی پرداخت یارانه‌های نقدی انتقاد می‌کرد و وعده می‌داد که در صورت انتخاب شدن، روش و نحوه‌ی پرداخت یارانه‌ها را تغییر خواهد داد. ضمن اینکه دولتمردان بارها از روز پرداخت یارانه‌ها به‌عنوان روز عزا و مصیبت عظما برای دولت نام برده‌اند.

درحالی‌که حذف دهک‌های مرفه جامعه از دریافت یارانه بسیار ساده و شدنی است و به نظر می‌رسد عدم تمایل دولت برای این کار، به‌خاطر رضایت مرفهینی است که درصدی از آن‌ها در انتخابات به این دولت رأی داده‌اند.

بین الملل

داعش لیست ترور پرسنل نظامی آمریکا را منتشر کرد

هکرهای «داعش» لیست قتل بیش از ۷۰ پرسنل نظامی آمریکا که به گفته آنها در حملات پهپادهای آمریکا علیه داعش دخیل هستند را به همراه جزئیات منتشر کرده‌اند و به دنبال ترور آنها هستند.

 مواضع صدر و العبادی درباره بحران سیاسی چیست؟

نگاهی به ویترین روزانه مشرقصحنه سیاسی عراق این روزها با تشدید تظاهرات هواداران رئیس جریان صدر علیه نمایندگان شاهد تشنج بیشتر است.

عبادی که 6 تن از وزرای پیشنهادی‌اش در نشست روز سه شنبه هفته گذشته از پارلمان عراق رای اعتماد گرفتند، از پارلمان تا روز شنبه برای معرفی دیگر نامزدها مهلت خواسته بود. در همین حال، مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق، نسبت به هرگونه تاخیر و سهل انگاری در روند اصلاحات هشدار داد.

شفاف سازی عبدالله صالح درباره کمک ایران به یمن

رئیس‌جمهور سابق یمن تمامی ادعاها مربوط به کمک تسلیحاتی و مالی ایران به انصارالله و کنگره مردمی در جنگ یمن را تکذیب کرد.

 ساعت صفر آزادسازی فلوجه عراق نزدیک است

عضو شورای استانی الانبار با بیان اینکه ساعت صفر عملیات آزادسازی فلوجه بسیار نزدیک شده، گفت: در نتیجه بهبود اوضاع امنیتی الرمادی، خانواده‌های آواره این شهر به دیار خود بازمی‌گردند.

ورزشی

 دلایل عدم برگزاری دیدار گسترش فولاد و پرسپولیس در بنیان دیزل

 رئیس کمیته مسابقات دلایل مخالفت سازمان لیگ با درخواست باشگاه گسترش فولاد تبریز برای تغییر ورزشگاه دیدار با پرسپولیس را اعلام کرد.

 ابهامات قرارداد اسپانسر پیراهن تیم ملی چه زمانی برطرف می‌شود؟

هر روز که به پایان مدیریت کفاشیان در فدراسیون فوتبال نزدیک می‌شود اخبار و اتفاقات جدیدی روی می‌دهد که بیش از پیش به این نکته می‌رسیم که فرسنگ‌ها فاصله با مدیریت علمی در فوتبال داریم. بحث اسپانسرینگ در فوتبال کشور به یکی از معضلات جدی در این رشته ورزشی تبدیل شده و روزی نیست که در اخبار و رسانه‌ها خبری در این خصوص به گوش مردم نرسد.

انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است ۱۸ اردیبهشت برگزار شود و چه اصراری وجود دارد تا قبل از این تاریخ قرارداد اسپانسر پیراهن تیم ملی با فدراسیون امضا شود.

شفاف سازی عبدالله صالح درباره کمک ایران به یمن/ سخنان روحانی با طعم دلواپسی/ اینستاگرام خانم معلم، روستا را آباد کرد/

ناگفته‌های استیماچ از اتفاقات شب بازی با استقلال

سرمربی سابق سپاهان گفت:‌شب بازی با استقلال می‌خواستند با برگزاری جلسه مرا مقابل بازیکنانم بی‌احترام و بی‌شخصیتم کنند، اما خودشان بی‌شخصیت شدند.

 گرد و خاک حامی مالی صبا علیه دایی و بازیکنان

حامی مالی پیشین باشگاه صبا گفت: کارت تمام بازیکنانی که علیه باشگاه مصاحبه کرده‌اند، دریافت خواهد شد و در 2 بازی آینده نمی‌توانند به میدان بروند.

اجتماعی

محبوب‌ترین گوشی ویندوزی جهان کدام است؟

از سال 2013، لومیا 520 در صدر محبوب‌ترین گوشی‌های ویندزو فونی قرار داشت و با استقبال زیادی که کاربران از این گوشی پایین رده کردند، خیلی زود توانست لومیا 920 را از تخت پادشاهی پایین بکشاند. اما به نظر می‌رسد که لومیا 520 دیگر در صدر محبوب‌ترین گوشی‌های ویندوز فونی جهان قرار ندارد و جایگاه نخست را به لومیا 535 داده است.

خودکشی در بیمارستان میلاد به‌ خاطر نداشتن هزینه پذیرش +عکس

مرد ۴۷ ساله درحالی‌که از درد به‌خودش می‌پیچید، راهی بیمارستان دولتی در تهران شد اما وقتی شنید تا زمانی که ۳۰۰هزار تومان به‌حساب بیمارستان واریز نکند، پذیرش نخواهد شد، دست به اقدامی هولناک زد. این مرد از طبقه سوم بیمارستان خود را به پایین پرت کرد و به کما رفت.

شفاف سازی عبدالله صالح درباره کمک ایران به یمن/ سخنان روحانی با طعم دلواپسی!/ چرا روحانی نمی‌تواند یارانه‌ پولدارها را حذف کند؟

ماجرای توت فرنگی‌های آلوده به «وبا»

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تا به حال موردی از طغیان بیماری وبا در کشور رخ نداده است، گفت: اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بهداشتی در مورد این بیماری زودتر شروع شده است.


اینستاگرام خانم معلم، روستا را آباد کرد

سعیده دلمرادی معلمی دلسوز که دانش آموزان خودش را فرشته می خواند، جنس درس دادنش با تمام معلمان فرق دارد. او فقط کتاب را به فرشته های کلاسش آموزش نمی دهد، بلکه مهر ورزیدن و محبت کردن را نیز به آنها یاد می دهد.
 
این خانم معلم، عکس های زیادی از دانش آموزان کلاس و لحظات شادی را که در کنار هم تجربه می کنند در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر می کند و همین مسئله باعث شده که افراد زیادی به صفحه او سر بزنند.

شفاف سازی عبدالله صالح درباره کمک ایران به یمن/ سخنان روحانی با طعم دلواپسی!/ چرا روحانی نمی‌تواند یارانه‌ پولدارها را حذف کند؟


جهاد و مقاومت


 راهپیمایی مدافعـان حـرم برگزار می‌شود

سرگرد پاسدار محمد سلطانی شجاع، معاون هماهنگ‌کننده لشکر 27 حضرت محمد رسول‌الله(ص) سپاه تهران بزرگ در جمع خبرنگاران  گفت: راهپیمایی بسیجیان مدافع حرم اهل البیت(ع) با حضور 2500 نفر از بسیجیان تهران بزرگ سه‌شنبه 14 اردیبهشت برگزار می‌شود.

 امشب؛ وداع با محافظ جان‌برکف رهبر انقلاب

مراسم وداع با شهید سرهنگ حسن اکبری از افسران آموزش سپاه حفاظت ولی امر (عج) امشب ساعت 20:30 در حسینیه عشاق الحسین(ع) واقع در تهران، خیابان ۱۷ شهریور، پایین تر از میدان امام حسین(ع) و مراسم تشییع در روز دوشنبه ساعت ۹ صبح از مقابل مسجد یاسین برگزار خواهد شد.

تاریخ

 روایت محسن رضایی از جریان دستگیری عاملان ترور شهید مطهری

 این روزها که سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است، بخشی از ناگفته‌های تاریخ انقلاب اسلامی نخستین بار درباره چگونگی شهادت این شهید و نحوه مبارزه با گروهک فرقان منتشر می‌شود. این نوشتار برگرفته از مجموعه خاطرات سرلشکر پاسدار محسن رضایی است که به تازگی در کتابی تحت عنوان "راه" منتشر شده است.

 عکس/مطهری در حال رأی دادن به جمهوری اسلامی

استاد شهید مرتضی مطهری که از شخصیتهای محوری انقلاب اسلامی ایران بود، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش های بی وقفه ای در جهت برگزاری رفراندوم و انتخاب عنوان جمهوری اسلامی برای نظام نوپای ایران کرد. ایشان یکماه پس از ثبت این تصویر توسط گروهک تروریستی فرقان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شفاف سازی عبدالله صالح درباره کمک ایران به یمن/ سخنان روحانی با طعم دلواپسی/ اینستاگرام خانم معلم، روستا را آباد کرد/  ابهامات قرارداد اسپانسر پیراهن تیم ملی چه زمانی برطرف می‌شود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    نزدیک به ۳۰ کتاب و رساله از استاد مطهری خوانده ام و نوارهای زیادی از سخنرانی هایش را هم شنیده ام. یک نظم فکری دقیقی در سراسر آنها بر آن حاکم است که من در کمتر نویسنده کتب دینی یافتم. اولین تجربه من از کتب ایشان، سخرانی توی کلاس پنجم دبستان در مورد شهادت بود که بیش از یکساعت طول کشید. روحش شاد.
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    یکی از ویژگیهای فکری ایشان، آزاد اندیشی است.
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    مشرق کارت درسته
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    شیرین عبادی معلوم نیست با خودش چند چنده
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    باید بیشتر کمک یمن کنیم
  • فرهاد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    مشرق ویترین یکی از بهترین بخش ها خداقوت
  • روح برجام ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    مشرق اگه کامنتهای منو سانسور کنی با پراید میام تو ویترینت گفته باشم
  • یوسف بهلولی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    با سلام از این یارو شیرین عبادی متنفرم لطفا منتشر کن خدا لعنتش کنه.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    روح جان! بیا به هموطنان سانسور چی شاغل در مشرق، خسته نباشید بگیم.
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    شهدا شمع محفل بشریت اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس