کد خبر 565564
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

بسیاری از کاربران گجت‌های اندرویدی، از مشکل کالیبره نبودن قطب‌نمای دستگاه خود گله دارند. شایع‌ترین نمونه برای این مشکل این است که پس از وارد شدن به اپلیکیشن قبله نما و یا Google maps به منظور جهت یابی، با پیغام خطای کالیبره نبودن قطب نما مواجه شوید.

 به گزارش مشرق، این مشکل بیشتر در دستگاه‌های جدید اندرویدی پیش می آید. دلیل رخ دادن این مشکل این جا است که انیمیشنی که نشان می دهد چگونه قطب نما باید کالیبره شود چندان دقیق نیست و کاربران باز هم با همان پیغام خطای پیشین روبرو خواهند شد. هر چند بار هم که حرکت خواسته شده را تکرار کنید، باز هم قطب نمای شما کالیبره نخواهد شد و قادر نخواهید بود که ار امکانات گوگل مپس بهره ببرید.
 
ژست اصلی و صحیح کالیبره کردن قطب نما بسیار ساده است، کافی است وارد Google Maps شوید و بدون فشردن هیچ کلیدی، دیوایس را در یک الگوی 8 مانند بچرخانید و مچ دست خود را هم به شیوه ای تنظیم کنید که در حرکت رفت صفحه گجت رو به راست و در جهت بازگشت رو به بالا باشد. شکل زیر این الگو را دقیق تر نشان خواهد داد.
 
قطب‌نمای گوشی خود را کالیبره کنید +آموزش

اگر تصویر هم چندان برای شما واضح نیست، می‌توانید با الگو گرفتن از ویدیو زیر، نحوه دقیق حرکت دست را به منظور کالیبره کردن دستگاه خودتان مشاهده کنید.
 
{$sepehr_media_1507335_400_300}

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس