کد خبر 565091
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴

مربی تیم ملی تفنگ با ابراز رضایت از شرایط ملی‌پوشان در کاپ جهانی برزیل گفت: ملی‌پوشان تفنگ رکورد خوبی را در این رقابت‌ها داشتند، اما ورزشکاران ما مدعیان زیادی در المپیک دارند.

به گزارش مشرق، ابراهیم اینانلو درباره نتایج ملی‌پوشان تفنگ در رقابت‌های جهانی برزیل، اظهار داشت: مسابقات در کل خوب بود. با لازلو هم که صحبت کردم از ورزشکاران راضی بود. البته ما حضور در مسابقات هانوفر را که می‌توانست به آمادگی ورزشکاران برای کاپ جهانی کمک کند، از دست دادیم.

*دوری از فرزند شرایط احمدی را سخت‌تر کرده

وی افزود: 900 ورزشکار از جهان و تمامی تیراندازانی که سهمیه گرفته بودند، در این مسابقه حضور داشتند. نتایج ما هم خوب بود و آنچه را که پیش‌بینی می‌کردیم به دست آمد. نوروزیان را با دردسر از پادگان بیرون آوردیم که رکورد خوبی در برزیل زد. جام بزرگ و خدمتی هم در سه وضعیت و تفنگ بادی شرایط خوبی داشتند. الهه احمدی نسبت به دو ورزشکار دیگر شرایط سخت‌تری دارد. دوری از فرزند و خانواده شرایط او را سخت‌تر کرده است.

اینانلو با اشاره به اینکه ایران حریفان سرسختی برای کسب مدال در المپیک دارد، تصریح کرد: در تفنگ درازکش مردان، ورزشکاری قهرمان شد که 54 سال داشت. در تفنگ بادی بانوان که ما دو سهمیه داریم 25 نفر حداقل شانس کسب مدال هستند و می‌توانم بگویم قهرمانانی هستند که شاید 20 سال است که تیر می‌زنند. این شرایط را برای ما که از نظر امکانات نسبت به برخی کشورها عقب هستیم، سخت‌تر می‌کند.

*نمی‌توانیم فشنگ وارد کنیم

مربی تیم ملی تفنگ ایران در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه می‌توانیم امیدوار باشیم مشکل فشنگ تا المپیک حل شود، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم فشنگ وارد کنیم، چون پروسه طولانی مدتی دارد. اگر فشنگ خوب باشد ترجیح می‌دهیم در ایران تمرین کنیم، اما چون فشنگ نداریم مجبوریم در هانوفر اردو برگزار کنیم چون هم فشنگ خوبی به ما می‌فروشند هم به دلیل قراردادی که هتل‌های این شهر با فدراسیون تیراندازی دارند هزینه کمتری را می‌پردازیم.

وی درباره برنامه‌های آینده تیم ملی تا المپیک، یادآور شد: هنوز مشکل مالی فدراسیون پابرجاست. کاپ جهانی مونیخ آخرین رقابت جهانی است که ما در آن شرکت می‌کنیم به همین دلیل حضور در این مسابقات برای ما بسیار مهم است. بعد از آن کاپ جهانی آذربایجان را داریم که به دلیل نزدیکی به المپیک احتمالا تیم دوم را اعزام می‌کنیم. در آخر اردوی فرانسه را پیش رو داریم که هر 4 سال یک بار تمامی المپیکی‌ها در این کشور با هم تمرین می‌کنند.

*حضور در مسابقات مختلف هیجان ورزشکار را کمتر می‌کند

اینانلو افزود: لازلو همیشه می‌گوید هیجان در المپیک بالاست و ورزشکاری می‌تواند در این عرصه موفق شود که هیجانش را کنترل کند. حضور در رقابت‌های مختلف قبل از المپیک باعث می‌شود تا هیجان ورزشکاران پیش از المپیک کمتر شود، کاری که همه کشورها انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس