پدر شهید مهدی صابری شهید مدافع حرم افغانستانی گفت: مقاومت شهدای افغانستان در مقابل ارتش سرخ روسیه و همچنین شهدای مدافع حرم افغان در برابر متعارضان به حریم اهل بیت، ملت غیور و شجاع افغانستان را به جهانیان معرفی کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،  مراسم جشن مشترک دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی متشکل از دانشجویان شیعه و سنی ایرانی و بین‌المللی در تهران با تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم(افغانستانی) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد صادق مصدق از دانشجویان اهل سنت کشور افغانستان دلنوشته‌ای را قرائت کرد.

این دانشجوی افغانستانی دانشگاه مذاهب اسلامی در این دلنوشته آورده است: از صدر اسلام تا الآن نبرد حق و باطل وجود داشته است و دنبال کنندگان این راه کسانی هستد که راه و مکتب انبیاء را شناختند.

وی افزود: شهید مقدس ترین واژه و والاترین مقام در پیشگاه خداوند، نماد مردانگی و سنبل اخلاص است. شهید پاسدار سنگر توحید و سرباز و هم تراز پیامبر و صلحا می باشد. وابسته به سرزمین و قومیت خاص نمی باشد؛ بلکه مربوط به امت اسلام است و من به عنوان یک دانشجوی افغانی، شهدای هشت سال دفاع مقدس ایران را به عنوان شهدای عزیز خودمان میدانم.

این دانشجوی اهل سنت افغانستانی در آخر با شعری از اقبال لاهوری در مدح شهدای والامقام کربلا مطالب خود را به پایان رساند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام صابری پدر شهید مهدی صابری شهید مدافع حرم افغانستانی در رابطه با مقام شهدا،گفت: کسانیکه در راه دین و آرمان های دین جام شهادت را می نوشند، به آن ها مرده نگویید و در این مورد نهی قرآنی داریم؛ بلکه آن ها زنده و جاویدند و ناظر اعمال ما هستند. این نقص از ماست که نمیتوانیم زندگی جاودانه آنها را درک کنیم.

وی در ارتباط با شان مقام و تواضع حضرت علی(ع) نیز بیان داشت: کسی هست که در خانه کعبه متولد شده و نه در نهج البلاغه و نه هیچ جای دیگری بدین موضوع اشاره و افتخار نکرده اند مگر هنگام شهادت و در محراب که فرمودند: قسم به پروردگار کعبه که من رستگار شدم.

این پدر شهید مدافع حرم با اشاره به وصیتنامه پسر شهیدش، گفت: در وصیتنامه چهار روز قبل از شهادت مهدی نوشته شده است: من با 25 سال سنی که از خدا گرفته ام، در برابر معبودم شرمنده هستم که آن طور که شایسته است بندگی خدا را نکرده ام.

وی ادامه داد: شهید مهدی صابری علاقه بسیاری به اهل بیت-علیهم السلام- و مخصوصا شاهزاده جوانان، حضرت علی اکبر داشت و نوشته بود: کاش بدن من، همچون شاهزاده علی اکبر، بی سر بود. و به مادرش گوشزد می کرد: خدا را شکر کنید که مصیبت شما در برابر صبورترین بانوی عالم چیزی نیست.

حجت‌الاسلام صابری در پایان خاطرنشان کرد: مقاومت شهدای افغانستان در مقابل ارتش سرخ روسیه و همچنین شهدای مدافع حرم افغان در برابر متعارضان به حریم اهل بیت، ملت غیور و شجاع افغنستان را به جهانیان معرفی کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس